Nu är semestern slut

Nu är semestern över för den här gången och jag är idag ensam hela dagen med valp och två vuxna hundar för första gången. 

Dio har ju tyckt att det där med att sova på natten är en ganska onödig grej så vi har turats om att gå upp i ottan med honom men nu blir det nya rutiner med grymma matte 😂

Vi gick upp och gjorde nr 1 och nr 2 vid halvsex sedan tillbaks till sängen. Sedan upp igen vid 7 för en ny nummer 2 och lite frullen till valpen. Tjejerna låg hela tiden kvar i sängen 😂 Det är nu han brukar röja runt i minst en timme i vardagsrummet med den som är uppe med honom men idag fick han snällt gå och lägga sig igen. Han protesterade i typ fem minuter och sedan somnade han om i en timme 💪

Så jag ska nog få ordning på honom med men jag hade glömt hur jobbigt det är med valp som inte vill sova och som protesterar när han inte får som han vill. Den här lille busen har väldigt mycket vilja och väldigt mycket röstresurser 😂 

Stella var ju världens lugnaste valp som sov hela nätter nästan direkt och aldrig tuggade på något hon inte fick 😊

Men jag är faktiskt lite stolt att jag lyckades slänga ihop en glutenfri kladdkaka med en tokig duracell-valp runt fötterna på morgonkvisten 😁

Nu sover tre hundar och jag njuter av tystnaden i huset en stund 🥰

Kommentarer:

1 Pisan:

Hi hi! :-) Kan se den där duracellvalpen runt dina ben där i köket framför mig :-) Men han är ju så söt den lille godingen ♥ Kramis! ♥

Svar: Ha ha, vet inte hur ofta jag snubblar på honom. Tur valpar är söta 😉 Kramis 🥰
Nilla

2 Åsa:

Försökte nyss kommentar men texten försvann medan jag skrev 🤔💭
Hur som helt då är lillebror söt som socker även om han är jobbig… tur valpar är söta 😜

Svar: Ha ha, ja det är en himla tur de är söta för just nu är han mest en duracell valp med piraya tänder 😂
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen