Lungsäcksinflammation?

Jag har haft ont längst ner i ena lungan när jag andas i runt en vecka. Djupa andetag är värst så de hoppar jag över ett tag, att sluta andas helt är ju däremot lite svårare 😉

Jag känner igen det här från när jag haft lungsäcksinflammation tidigare. Första gången skickade läkaren mig för att kolla så det inte var en propp i lungan men de andra gångerna har jag struntat i läkarbesök. Är det lungsäcksinflammation så finns det inte så mycket att göra än att ta antiinflammatoriska tabletter och vänta ut skiten. Så jag gör väl det nu med.

Idag gick jag en lite längre runda (för mig) med hundarna och det gick ju bra till jag kom till vår långa och branta uppförsbacke med två hundar i koppel och valp i vagn. Nu hade det varit skönt att kunna ta djupa andetag faktiskt och för all del lite krut i benen med men varje gång jag får sådana tankar försöker jag påminna mig om hur sjuk jag faktiskt var för en sådär sex år sedan och den som gapar efter mycket mister ofta hela stycket så jag är faktiskt oftast väldigt tacksam för att jag ändå kan göra så mycket mer nu.


Kommentarer:

1 åsa:

Inbillningsfrisk är bra att vara men var rädd om Dig å lova Du går till läkare om det blir värre krya på Dig 🤗

Svar: Tack, jag lovar 😘
Nilla

2 Pisan:

Lungsäcksinflammation och vätska i lungsäckarna har jag haft också. Fy f-n vad ont det gjorde med djupa andetag och att ligga ner eller att sätta sig ner och resa sig upp. Jag satt i en sackosäck som jag kört in i ett påslakan i sängen och sov i 3 månader, kunde inte ligga ner för det gjorde så fruktansvärt ont. Blir det värre för dig MÅSTE du gå till farbror/tant doktorn, lova det vännen! Men som du säger så finns det ju inte så mycket att göra men just det som du själv skrev så får man utesluta propp. Var nu rädd om dig, kramis! ♥♥♥

Svar: Ja fy det är vidrigt. Tycker ändå vi med kronisk smärta är rätt tåliga men man vill ju bara skrika rätt ut. Jag lovar att gå till doktorn om det blir värre. Kram finaste 🥰
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen