Det man inte har i huvudet...

Jag tar ut bilen för att åka till veterinären och jag känner en starkt kväljande doft. Letar i bilen och hittar en gammal hundspya antagligen efter valpkursen i förrgår 🤮 Slänger ut handduken som är nerspydd, lastar in hundarna och kör mot veterinären men inser efter ca 10 minuter att hemnyckeln sitter i garageporten som är öppen på vid gavel. 

Jag vänder hem, låser garaget och tar med mig nyckeln. Nu blev det lite bråttom till veterinären.  Men där går det bra och tjejerna får sin årliga spruta. Vi kommer ut till bilen. En enorm hundspya ligger precis bakom bagaget. Hur ska jag lasta in tre hundar utan att någon av dem smakar på "ja ni vet vad"? Dessutom kräktes Dio på väg ner så måste ta hand om det innan vi åker. Tur man är fullproppad med bajspåsar 😂

Vi åker inom djuraffären och handlar lite, bland annat en reflexscarf till Dio som typ dör reflexvästdöden och antingen vägrar gå eller skaver sig i varenda dike för att få av "tvångströjan". Inne i djuraffären lyckas hundarna göra en snygg fläta av sina koppel när de ska sniffa åt olika håll så jag funderar på om man kan lyfta in dem i flätan och låta dem lösa situationen själva 😂 Nu ska jag ta hand om alla mysiga filtar och handdukar 🤪

Kommentarer:

1 åsa:

Roligt nästan jämt 🙄
Tur Du har små hundar när de trasslar in sig i varandra när Ni är i affären, jag vet ju hur okul Grost är hos veterinären för det luktar mycket…, nu ska jag ändå inte klaga för gan uppförde sog, förutom att han skällde varje gång någon kom in genom dörren 😅 Fjällveterinären i Strömsund är kombinerad hundbutik och veterinär samt café så det kom och gick folk typ hela tiden medan vi satt å väntade på vår tur.
Kram

Svar: Ja det är många gånger jag är glad de är små. Är de för envisa kan jag ju bara ta dem under armen och gå 😂
Tycker ofta de har väntrum och butik i samma lokal hos veterinären. Inte jättekul när man har hundar som skäller 🤪 Kram
Nilla

2 åsa:

svar Alla hundar kan dra, inte en släde eller liknande men enligt draghundssporten så kan även chihuahua dra… så Dina hundar kan säkert dra med viss träning 😃
LillTofflan lär tycka det är kul om Du börjar ned sån aktivitet 👍
Kram

Svar: Jo det är ju sant. Vet ju en dvärgtax som drar och har visat upp sig på mydog. Tänkte mer på att dra släde 😉 Kram
Nilla

3 åsa:

Angående detta med kläder och Kapselgarderob så räknas skor och vantar men inte långkallingar så jag tänkte på Din kommenterar när jag var ut med Frost och då hade jag åtta plagg förutom underkläder och sockar så Dina15 låter kanske lite mycket men nästan 😅 krammen nästan

Svar: Ha ha, ja kanske inte riktigt 15 plagg men känns som man har hela garderoben på sig 😂 Kram
Nilla

4 åsa:

Vad men nästan gör där bakom kram vet jag inte 🤷‍♀️

Svar: 😂
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen