Skumt mående

Förra helgen mådde jag pyton. Det kändes ungefär som de gånger jag fått lunginflammation med feber, värk i kroppen och magen brinner och helt totalt orkeslös minus hosta, snuva och halsont. Men det gick över på någon dag så tänkte inte mer på det. 

Jag hade några lugna dagar i början på veckan och så onsdagen som kanske inte blev riktigt så lugn som jag tänkte mig med hundar som rullat i skit och pinkat på mattan 😂

Natten till torsdag sov jag rätt dåligt då det kändes som ny "lunginflammation" var på väg fast fortfarande inga förkylningssymptom.

Jag vaknade och gick upp och förberedde frukost till hundarna och mig och maken medan han borstade hundarna. Jag kände hur jag svettades allt mer, så det nästan rann i ansiktet och jag svettas ju normalt inte.

Jag serverar hundarna maten och känner att jag måste sätta mig på golvet om jag inte ska svimma så sitter där ett tag när jag känner att jag måste kräkas. Går in på toa men det var falskt alarm. Går tillbaka till köket men känner att det enda som funkar är att lägga mig raklång i sängen igen. Den här gången tog det nog tre dagar av i stort sett total vila innan jag kände mig som vanligt igen.

Min första tanke var att jag kan ju inte vara sjuk nu, jag ska ju få min första dos vaccin på tisdag (imorgon) men nu verkar det ju gå bra ändå.

Jag tror att det varit något virus som busat i kroppen men maken tror att jag gjort för mycket. Jag blev nästan irriterad på honom och frågade om jag inte kan få virus 🙈

Sedan tänker jag att det var precis så här det hände när jag jobbade på en mögelsjuk förskola. Jag blev jättedålig och mina kollegor sade att jag var kritvit i ansiktet och så blev jag hemskickad. Sedan blev jag bra på någon dag och så kunde samma sak hända någon vecka senare.

Nu tror jag inte att jag varit utsatt för mögel men det är ju väldigt mycket pollen ute så vem vet? Inte jag i alla fall 😂 Virus, allergi eller PEM (post exertional malais "när man som ME-sjuk gjort för mycket och får sjukdomssymptom").

Kommentarer:

1 Sandra (sandifighter):

Hej vännen. Trist att må så där unket. Det kan mycket väl vara pollen. Själv får jag alla möjliga konstiga symtom av det. Sen får jag höra på apoteket att jag nog bara är sjuk, fast jag vet ju själv om jag liksom känner mig sjuk 😝

Svar: Man kan onekligen få många skumma symptom av allergierna. Ja man får väl ändå tro att man känner sin kropp bäst 😉
Nilla

2 åsa:

En kombination av pollen och överansträngning låter ju inte helt otroligt 🤔 Så där reagerar ju jag med nån gång per år... vit i ansiktet och allmän sjukdomskänsla och svetten rinner vilket jag trott ingår i ME kriterier 😜
På torsdag ska J vaccinera sig...
Hur som helst ta det lugnt å se till att va pigg när Du kommer till vaccinationen så Du inte blir hemskickad.
🤗

Svar: Ja det kan nog mycket väl vara en kombination. Så bra att J ska vaccinera sig med. Jag ska ha en extremt lugn dag imorgon fram till vaccinationen var det tänkt 😊 Kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen