Reflekterar

Förra veckan var jag ju med Bella till veterinären. Jag tog henne till den lilla lokala veterinärmottagningen istället för djursjukhuset vi brukar åka till eftersom Bella blir stressad av att det är så mycket folk och hundar i rörelse på djursjukhuset och tänkte att en vanlig öroninfektion klarar de väl av här.

Men i alla fall på djursjukhuset får man inte komma in utan munskydd och all personal bär munskydd och en del har även visir. Så kom jag då till den lokala veterinären, där bar ingen munskydd. Inte ens veterinären som stod typ 30 cm ifrån mig eftersom jag ju höll Bella medan han kollade i öronen. Dessutom fick jag hjälpa honom att hitta öronen 🤪

Tänkte väl inte så mycket på det där med munskydd förrän jag kom till min optiker för att hämta glasögonen. I butiken bar all personal och faktiskt alla kunder munskydd och när killen skulle hjälpa mig att böja till bågarna tog han på sig plasthandskar. 

Så lite konstigt är det nog ändå att inte ens veterinären hade munskydd 🤔 

De nya glasögonen har gjort att jag slappnar av mer i ansiktet så antagligen har jag gått runt och spänt mig för att se utan att veta om det. Var i lördags tror jag som det kändes som om spänningar i ansiktet bara rann av mig så har jag nu lite tur så kanske jag inte får migrän lika ofta 🤞

Kommentarer:

1 åsa:

Skönt om Du slipper migrän lika ofta.
Märkligt att veterinären inte hade munskydd.
kram

Svar: Tack, ja tyckte det var väldigt konstigt. Kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen