Odlar ME style

Jag har ju fått dille på att odla hemma. I år testar jag lite fler olika fröer än förra året så tyckte jag var duktig och satte lappar på krukorna.

Om lapparna suttit kvar hade det ju varit en bra idé 😂 Men helt plötsligt var varenda lapp som bortblåst.

Gurkor och tomater är ju lätta att känna igen men det är svårt att se skillnad på olika paprika och chilisorter och så sådde jag lite annat som kapakrusbär och något annat jag glömt 🙈 Förhoppningsvis känner jag igen frukterna när de kommer.

I växthuset har jag fortfarande koll för där har jag inte hunnit så så mycket än. Har ju varit lite för kallt men rätt vad det är så har jag väl skapat kaos där med 😂

Ja men då har jag väl skapat ett gäng överraskningar till mig själv då 😉

Maken påstår att mina plantor tar över huset. Jag förstår inte vad han menar 😉 Tror jag behöver ett uterum också 😁


Kommentarer:

1 åsa:

Så härligt att Du är på G redan... jag är i startgropen :D
Lite kaos och att växterna kräver plats å tar över huset är bara att acceptera :)
kram

Svar: Ha ha, sant. Är ju lite skillnad på hur långt in i våren vi kommit här mot hos dig :-) kram
Nilla

2 Sandra (sandifighter):

Klart du behöver uterum, det får han vackert ge dig. Sen vips så är hans problem borta 😉
Shit om jag känner igen mig i det du skriver. I bland kan man ju undra hur man kan krångla bort sig själv runt det man hittar på. Du får lägga ut bilder sen, för nu är jag super nyfiken på att se vad det blir av allt ♥️

Svar: Ha ha, är ju faktiskt en väldigt bra lösning på makens problem 😉 Det blir liksom aldrig tråkigt i våra liv när vi typ tappar bort oss själv 😂 Ska försöka komma ihåg att lägga ut fler bilder längre fram 🥰
Nilla

3 Pisan:

Ja, det är klart att du behöver ett uterum :-) Överraskningar kan ju vara kul. Kramis! ♥

Svar: Ha ha, oh ja allrahelst som jag sått en mild chili och en superstark 😂 Kramis
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen