Nya brillor

Idag var jag och hämtade mina nya glasögon.  Ett par progressiva som dessutom blir mörka ute i solen. Kommer inte på vad det heter men hade det på mina gamla och perfekt när man är ljuskänslig. Lite jobbigt när man kommer in från solen dock men det får jag liksom ta och så ett par läsglasögon. 

Killen i butiken ber mig sätta på det ena paret för att se till att de sitter bra. Han frågar hur de känns och jag: de är ju jättesuddiga på håll 😳 Killen: det kan bero på att du provar läsglasögonen nu. Ridå 🙈

Grejen är att när jag var där och gjorde synkontroll och provade ut glasögon försökte jag övertyga samma kille att det var helg fast det var torsdag. Han måste ju undra om jag ens borde få gå lös 😂

Men jösses vilken skillnad det blev. Nu ser jag ju himla bra ju. Kunde till och med läsa på kvittot. Nu kanske jag inte behöver gissa vad det står på innehållsförteckningar 😁

När jag skulle gå tillbaks till bilen så råkade jag köpa en blomma på torget. Tänkte att den ska ju vara på utsidan så då räknas det väl inte va? Annars har jag lovat maken att en krukväxt in = en krukväxt ut 😂




Kommentarer:

1 Pisan:

:-D Ha ha! Men han har nog varit med om värre, killen. Ja men den skall ju vara ute, det är ju nåt heeelt annat :-)
Jättesnygga brillor! ♥ Kramis! ♥

Svar: Ha ha, man kan ju hoppas det. Tack 🥰 Kramis
Nilla

2 åsa:

Klart maken unnar frugan både en och tre krukväxter 🪴😜 en glad fru är ju bäst för mannen 😁
Skönt med glasögon som gör att Du ser bra ut 🤓 kram

Svar: Ha ha självklart men nu påstår maken att det börjar likna en tropisk regnskog här hemma 😂 Kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen