Korkad

Allt ljud vi har utanför husknuten nu ihop med att jag är ständigt på vakt för att underlätta för Bella gör att jag är mentalt helt kaputt nu.

Det lustiga är att jag tänker att kroppen mår ju bra trots feber av och till och halsont mest varje dag och så självklart den dagliga värken som är både som nervsmärta och träningsvärk. Det säger väl lite om hur illa knoppen mår 😂

När jag stiger upp på morgonen känner jag mig pigg och har massa planer men ju längre dagen går och oljuden tränger in i min benmärg så känner jag mig sjukare och mer gråtmild men idag har de i alla fall inte sprängt. Dock kört padda men det blir Bella i alla fall inte rädd för.

I morse när jag skulle ta mina mediciner så lyfte jag glaset med vatten mot munnen men tippade det flera decimeter innan handen kom fram så jag hällde vattnet över mitt bröst och mage. Tror hjärnan stängt av signalerna till resten av kroppen 🤪

Snart ska jag och hundarna åka hem till svärdottern vilket ska bli mysigt. Hon har flyttat hit från Italien och läser svenska och frågade om jag ville hjälpa henne att öva på sin svenska och det vill jag ju såklart. Hon är en helt underbar tjej, såklart, varför skulle barnen inte träffa underbara respektive 😉 Så att umgås är ju bara trevligt och det är ett stort steg att våga prata ett nytt språk med en infödd så det känns fint att hon vågar be mig om hjälp ❤ 

Imorgon och på fredag är dock VILA inplanerad. Tror ni jag kan säga till grävgubbarna att de behöver jobba tyst 😁

Ibland är det skönt att få bevis på att man faktiskt får känna sig dum i huvudet. Gjorde ett test i en app som skattar hjärntrötthet. Appen heter mental fatigue och är framtagen i samarbete med Göteborgs universitet Sahlgrenska akademin.




Kommentarer:

1 åsa:

Kan inte göra annat än skratta nu då jag ser Ditt blogginlägg :D
Inte för att det är roligt att Du är så hjärntrött utan för att vi har bloggat typ lika samma idag.

kram

Svar: Ha ha, jag ska snart gå in och läsa hos dig :-) kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen