Testar igen

I förrgår började jag virka på en trasmatta. Det är första gången på kanske ett år jag testar att handarbete igen för det tog ju stopp pga massa inflammationer och klantskada i armbågen.

Jag var jätteduktig och virkade bara några varv fast det är så lätt att fastna. 

Igår satt jag i soffan och kände någon skum doft jag inte riktigt kunde definiera. Var det blöta och sura skor i hallen eller sopor? Så jag gick runt och sniffade i samma anda som hundarna när de håller på med nosework.

Till slut insåg jag att det var dörrmattan som luktade. Dotterns valp hade kvällen innan utsett den till sin toalett för vem vill gå ut i blött gräs och kissa när man har en torr dörrmatta? 🤣

Jag slängde in dörrmattan i duschen och spolade av den och såg att vattnet var allt annat än rent och det kan jag absolut inte klandra valpen för utan snarare alla skitiga skor som stampar där så jag tog fram skurborsten och gned, sköljde, gned och sköljde till vattnet var lite mer behagligt att se. Tror valpen bara hjälpte "mormor" att tala om att en tvätt behövdes 😉

Senare på kvällen tog jag fram min virkning igen men armarna var helt slut. Det lustiga var att jag inte kom ihåg att jag skurat en dörrmatta utan trodde att det berodde på att jag virkat några varv kvällen före 🙈

Nu skulle jag behöva skura den andra dörrmattan, inte för att valpis använt den utan för att om den förra dörrmattan var så skitig lär ju inte den här vara renare men om jag gör det kommer nog maken att spika fast mig på väggen när han kommer hem 🙃

Jag och hundarna åkte iväg och tog en promenad i det underbara vädret istället.







Kommentarer:

1 åsa:

Så fina bilder.

Lätt att glömma att man faktiskt gjorde något ;-)

kram

Svar: Ja det är lätt att glömma :-) kram
Nilla

2 Pisan:

Klart du glömde att du skurat. Hade jag också gjort... :-D De är ju så himla söta dina små pälsklingar ♥ Kramis! ♥

Svar: Ha ha, skönt man inte är ensam glömsker 😉 Tack, vi gillar ju våra små pälsklingar. kramis
Nilla

3 Sandra (sandifighter):

Tänk att det ska vara så svårt med minnet. Jag kan också undra varför jag har ont innan jag inser att det varit en ganska stor sak för min kroppsliga och mentala energl 🤣 tur att valpen kunde berätta på sitt sätt att den inte var ren 😂

Svar: Ja jösses vad det där minnet ställer till det 😂 Ja jag tackar valpen 😉
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen