Det här med ljud

I år känns det som att det är värre än det brukar med oljud från grannar och grävsnubbar. Jag tror att vi är inne på år två med grävskopor och lastbilar inpå husknuten eftersom de grävt för kommunalt vatten- och avlopp. Nu är det väl bara ett hus kvar att gräva runt, mittimot oss och så asfaltering sedan hoppas jag slippa ljudet av dessa maskiner.

Så har vi alla grannar som passar på att ta hem hantverkare och banka på hus eller gräva och hamra själva. Som igår hade vi någon som körde vad som lät som en flismaskin en stor del av dagen, lagom till den tystnade satte nästa granne igång och klippa gräs i ett par timmar med en motorgräsklippare.

Och idag så har en granne gubbar på taket som väsnas. Och någob granne som jobbar och pratar högljutt i telefon på sin altan. Självklart måste grannar få leva och låta men min hjärna pallar inte mer. Tror ni man kan köra ut husvagnen mitt ute i urskogen ocj få öronvila 😜

Jag måste berätta vad som hände igår på vår kvällspromenad. Vi gick förbi ett hus i vårt område där deras hund brukar skälla när man går förbi. Inget konstigt men igår kom den rusande mot oss. Både jag och maken lyfter upp varsin hund på ren instinkt men den rymmande hunden var som en målsökande robot på mig och Stella.

Den hoppade upp mot Stella medan jag hörde käftarna slå emot varandra. Den var som en jäkla piraya på gummiben och jag försökte skydda Stella så gott jag kunde genom att vända ryggen mot hunden men den var både snabb och ihärdig. När Stella pep i min famn hade jag ingen aning om den rymmande hunden lyckats nafsa henne.

Matten kom som tur är utspringande och fick till slut tag i sin hund och jösses vad jag skakade efter det. Alltså vi har varit med och fler arga hundar som attackerat än jag har fingrar. Det är helt sjukt.

Samtidigt funderar jag på hur det hade gått om jag varit ute med båda hundarna själv eller till och med passat taxarna. De hade ju inte lagt sig platt som bichons precis.

Kommentarer:

1 åsa:

Finns det något bättre än lösa hundar 🤔 jo det gör det väl men faan så jäkla jobbigt att bli anfallen av en lös hund 😰
I förrgår kom en liten ”toffla” typ storlek 36 högljutt skällande å tänkte ge Teddy - jag livrädd att Teddy skulle råka nafsa till en ihärdigt hoppande lilla minihunden, jag tyckte den påminde om en lämmel 😜
Ikväll dök en liten råtta till hund upp dom tänkte fightas med Teddy...
Det är ju den lille hunden, angriparen, som kan råka illa ut.,.

Jag hoppas Du får en tystare dag i morgon
Kram

Svar: Jag har absolut inga problem med lösa hundar om människorna har koll på dem men det verkar vara ganska sällsynt. Sedan är ju inte de där jäkla rullkopplen mycket bättre de när människorna låter sin små vispar fara omkring längst ut i snöret och bete sig 😜 Mina små får gå lösa i skogen ibland men jag kopplar dem alltid så fort vi möter någon. Konstigt att folk vågar släppa fram sina småttingar till Teddy, han är ju ändå stor och vem vet vilken hund som blir provocerad egentligen? Tack, kram
Nilla

2 Pisan:

Hua vilken upplevelse? Blev det ett stort sår? Lilla gumman.... Båda 2 måste ju ha varit vettskrämda.
Grannar som låter ja.... Här är det aldrig tyst. Speciellt inte nu när vi har ett bygge här också. Annars brukar det vara tyst på morgnarna i a f. På helgerna skall radhusägarna en liten bit härifrån alltid ut med nån maskin och väsnas eller så lägger de om taket eller bygger på nåt annat, typ veranda eller nåt sånt.... Tur jag har mina hörlurar, somnar om direkt med musik i öronen då :-)
Ha en fin helg vännen! Kramisar! ♥

Svar: Ja det var otäckt. Den hunden passerade vår trädgård efter händelsen och mina två blev helt galna så nog satte det sina spår men tror vi klarade oss från fysiska skador.
Det är hopplöst med alla ljud 🤪 Du får också ha en fin helg. Kramisar 😘
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen