Blåst och snö

Den senaste veckan har blåst så in i hoppsan. Vi är ju vana vid blåst här på västkusten men det här var stormbyar så kraftiga att bichons nästan blåste omkull när de skulle kissa 😂 och då säger ju min kropp typ upp sig. Det gör ju ont precis överallt och jag känner själv att jag blir mer innesluten i mig själv.

Igår var blåsten lugn men istället fick vi massa snö. Jättekul tyckte bichons. Jag som fick föna dem fria från snöbollar sådär sjuttioelva gånger under dagen tyckte väl inte det var lika kul men samtidigt var det ju kul att se hundarna njuta i snön. Enligt metrologerna skulle snön regna bort under gårdagen men vi har fortfarande ett vitt snötäcke utanför 😊 Och ja alla väderomslag triggar värken och idag blåser det igen så jag har varit lite frånvarande här.

Idag fick jag i alla fall samlat mod till mig och ringt min nya vårdcentral. Det är egentligen galet att man är livrädd att bli dåligt bemött eller till och med bortvalda när man kontaktar sjukvården men sköterskan var så trevlig och sade: men ska du inte komma på drop-in idag om du haft ont så länge. Du får ju vänta jättelänge på en bokad tid. Jättelänge var till den 9 mars 😂

Lite skillnad från gamla vårdcentralen där jag inte fick boka tid till läkare överhuvudtaget 😜

Nu tror jag ju inte att de kan trolla på den nya vårdcentralen heller men jag vill gärna ha en second opinion på tummen och knät som jag vred om i skidbacken har ju ingen tittat på och det gör fortfarande så ont att jag vaknar så fort jag försöker röra mig på natten. 

Men men bara att hålla tummarna nu ju 😊


Kommentarer:

1 Lisbeth:

Åh, så skönt om VC fungerar! Det är ju nästan lite lyxigt isf..

Kom på det när snön föll, att det är första gången på 20 år som vi inte behöver slita med is/snöbollar i tassarna på hundarna. Våra cairn somnade ju in förra året och västgötarna verkar vara mycket lättare, inga bollar alls!

Vi bor ju lite högre, och här har vi allt några cm snö kvar - nu med isskorpa. S-n i Gatan så halt det var i förmiddags! Jag klarade mig precis, men det så nog ganska intressant ut när jag klev ner från trappen och benen gled åt var sitt håll... 😂

Svar: Ja jag vågar nästan inte hoppas på att vc ska funka 🙈

Vi bor uppe på ett berg och har också några cm snö kvar med isskorpa. Var himla glad för dubbskorna idag. Hoppas du inte stretchade ljumskarna allt för illa 😊
Nilla

2 åsa:

Jag hoppas hoppas hoppas och jag håller tummarna att VC ska funka och Du nu får vettig hjälp.

Vi bor oxå på ett berg och har oxå lite snö ;-)

Ha en fin torsdag å Du akta Dig så att Du inte blåser bort... kram

Svar: Tack 😊 fast jag tror att du har lite mer snö än oss 😉 Kram
Nilla

3 Pisan:

Hoppas verkligen att den här vårdcentralen är bättre än din gamla! Håller tummarna. Ja du, sista tidens väder är inte snällt mot oss. Hoppas ändå du får en fin helg vännen! ♥ Kramis! ♥

Svar: Tack, men snart blir det vår 😉 Önskar dig med en fin helg. Kramis ❤
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen