Ibland trillar poletten ner till slut

I typ en vecka har jag varit extremt chokladsugen. Sådär så jag nästan skulle kunna ta bilen och åka iväg bara för att köpa choklad och då vet ju alla som har ME att man inte BARA tar bilen och åker iväg 😜

Bara det att man ska ut till garaget, öppna två portar, öppna och sätta sig i bilen, köra ut ur garaget, kliva ur bilen, stänga och låsa portar gör ju att jag oftast redan lagt ner mina åka-iväg-projekt innan jag ens tagit fram bilnyckeln. För en frisk känns det nog som om man är helt dum i huvudet som ser det som ett projekt men så är det med ME, allt som kräver fysiskt och mental aktivitet (även i tillsynes mikrodoser) kostar liksom på och då är jag ändå inte i närheten av de som är svårast sjuka.

I alla fall så kunde jag inte begripa varför detta plötsliga chokladsug. Här gjordes rawfoodbollar och chokladpudding (som jag tydligen inte tålde) för att stilla suget. Och varför kände jag mig så snarstucken och lättretad? Visst kan jag bli irriterad för småsaker när jag är utmattad men nu hann jag ju knappt stiga upp ens 🤔

Men så kom den där blodiga saken som kallas mens och jag fick en uppenbarelse. Eller kanske inte 😂 men jag fattade ju helt plötsligt både chokladsug och humör. Pms kallas det visst och herrarna i den här familjen har sedan länge lärt sig att man inte frågar någon av tjejerna om de har pms även om det skulle skrika pms om dem för då är risken att de får svälja sina juveler 😉

Men det är ju ändå ganska skickligt att vara 51 år och haft mens sedan 15 års ålder och inte känna igen de väldigt tydliga signalerna 😜

Och nej jag kan inte räkna ut när jag ska ha nästa mens. Den har aldrig någonsin varit regelbunden så den kommer liksom lite som en överraskning varje gång även om jag märker att den nu faktiskt börjar bli lite mer regelbunden. Jag kör för tillfället, tror jag, mens ungefär var tredje vecka som varar i nästan två veckor och så tar vi en veckas pms innan nästa omgång 🙃

Och ja just det, ni kanske undrar hur det gick med mitt paket som inte landade i brevlådan? Det svängde förbi en personbil och lämnade paketet i brevlådan senare på eftermiddagen så jag misstänker att en vänlig själ som fått det i sin brevlåda gjorde postens arbete. Om nu inte tomten kör bil på sommaren 😉


Kommentarer:

1 åsa:

Galet jobbigt när kroppen får spunk ;-)

Jag trodde i mitt enfald att det var bara "vuxna" kvinnor som drabbades av PMS men tji fick jag ;-) Elin är en riktig häxa så tydligen har åldern ingen betydelse.

Skönt paketet kom till rätta,
bra att det finns vänliga själar som åtgärdar fel när brevbäraren missar adressen.

Jag väntar på leksaker till Teddy, sånt vi ska a till hundträning/kursen men det paketet har blivit försenat.

kram

Svar: Nej du inte bara vuxna kvinnor som får pms. Dottern i det här huset har pmds alltså mycket svår pms och det har hon nog haft sedan mensens början fast det tog många år att få diagnosen. Alla kvinnor tänker väl att så här har alla det men det finns ju grader i helvetet med ;-)

Men så typiskt att ert paket är försenat. Här verkar ha gott troll i allt vi beställer. Kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen