Ljudterror

Jag stiger upp som vanligt med hundarna och går ut så de får kissa och känner hur marken under mina fötter vibrerar och det låter som en granne kör en pålningsmaskin korsad med en kulspruta.

Jag går in och inser att ljudet fortplantas i väggar och golv hemma. Huset står på berg så inte mycket som dämpar här.

Nu har vi varit vakna i typ 1,5 timme och jag är redan i bryta-ihop-läget 🥴

Det kommer att bli en lång dag tror jag och maken kanske får sopa upp mig från golvet när han kommer hem idag.

Kommentarer:

1 Pisan:

Usch och fy!! Stackars dig. Jag vaknade av att hela huset skakade och sängen liksom gungade. Har ju ett bygge inte långt från mitt hus och man var visst ute och körde med grävskopan för då skakar hela huset. Men jag slapp ju oväsen, det "bara" rörde på sig... Hur ska du orka lyssna på det hela dagen då? Kramis! ♥

Svar: Spännande att vakna så 😁 Förhoppningsvis håller de inte på hela dagen här. kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen