Migrän

I förra veckan fick jag putsat alla våra fönster. Jag tog ett par fönster om dagen och var noga med att vila mycket och var jättestolt över att jag lyckades utan att krascha. Jag tror inte jag klarat av att putsa alla fönster under en och samma vecka sedan jag blev sjuk så jag fortsätter nog faktiskt att sakta bli lite bättre.

Det är så lätt att missa det när man hamnar i hösttrötthet och tycker att orken inte räcker till något och att kroppen bara värker men som tur är så har jag lite sådana här saker som jag kommer ihåg att jag varit frustrerad över att inte orka 😁

Eftersom maken jobbar hela den här helgen bestämde vi oss för att ta fram adventsstjärnor mm redan på måndagen och jag fick för mig att jag skulle byta alla gardiner. Jag bytte inte när jag putsade fönstren för det visste jag att jag inte skulle orka men minnet är visst lite fläckvis fungerande.

Så på förmiddagen plockade jag ner gardinerna och slängde in i tvätten och tyckte jag var jätteduktig som inte rörde en gardin efter det. Förutom att försöka trassla ut ormboet de bildat i tvättmaskinen 😜

På kvällen sprang maken ner till källaren och hämtade stjärnor och stakar och började sätta upp så jag strök gardiner och hängde upp och tyckte att det gick över förväntan.

Tills jag vaknade på tisdag morgon med migrän och den här hängt i sedan dess. Jag borde ju kanske lära mig att det där med att ha händerna över huvudet är bland det värsta jag kan göra.

Men jag är ändå tacksam över att jag lyckades. Jag kunde ju kraschat mycket värre så då får jag väl vara nöjd med migränen 😉

Kommentarer:

1 åsa:

Händerna på täcket ;-) nej jag menar Du ska inte ha händerna över brösthöjd, det är rena döden.
Vi har inte en enda advent/julgrej framplockad ännu,
jag hade ju värsta planerna då jag hade tänkt ändra om i köket... byta köksbord å kökslampa med mera :D
men J vägrade...
krya på kram

Svar: Det är ju flera dagar kvar till advent ;-) Nej men så tråkigt att J inte var med på dina planer. Kram
Nilla

2 sandifighter:

Det är svårt i bland att veta vart gränsen går när man har "bättre perioder"
Jag har också svårt med händerna över huvudet, får alltid tänka mig för en gång extra om jag inte ska bli liggandes i ett par dagar.
Skönt att ni fick gjort så mycket? Här blir det som vanligt, upp med allt i sista sekund. Min bror lovade min pappa att jag skulle hjälpa till med advents belysning hos han med, det är iofs bara två ljusstakar, men det blir ändå tufft att åka in till stan och fixa. Särskilt när jag hamnat i en liten dipp med psyket ☹️ Har nog en liten livskris 😆 vart är jag på väg, vad ska jag göra och hur ska jag bära mig åt 😆

Svar: Vad snällt att din bror lovade bort dig 🤔 Ibland behöver man nog stanna upp och fundera på vårt man vill. På något vis brukar man komma dit till slut så kanske är det inte viktigast att välja rätt väg. Kram
Nilla

3 Pisan:

Blä för migrän! Nästa gång får du be maken hänga upp gardinerna så får du stryka bara. Tror du att du kommer ihåg det till nästa gång? Förmodligen inte. Jag glömmer alltid bort såntdär...
Ha en fin helg vännen! Kramisar! ♥

Svar: Ha ha, nej jag kommer inte att komma ihåg men förhoppningsvis gör maken det :-D
Tack för det fina armbandet ❤ Kramis och ha en fin helg du med.
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen