Underbar helg

I helgen var jag på fortbildning i energimedicinsk healing där vi bl.a fick lyssna på en man som är ayurvedisk doktor och mycket mera. Han visade oss hur pulsdiagnostik går till och hur allt hänger ihop i kroppen och jag fick tips om att äta stora doser gurkmeja för mina inflammationer och det kan även hjälpa Bella för hennes klåda.

För folk som av olika anledningar vill eller behöver rena levern rekommenderade han maskrosrötter och eftersom det är något man kan köpa i de flesta livsmedelsbutiker (I alla fall färsk gurkmeja) och maskrosrötter kan man ju plocka själv tänkte jag att jag kunde dela med mig av tipsen.

Det är väldigt fascinerande att lyssna på någon med så stora kunskaper som den här mannen har.

Resten av helgen pratade vi och utövade healing i olika övningar och former och så mediterade vi massor.

Nu var ju maken, som vanligt, min klippa och körde och hämtade mig, såg till att jag fick mat i magen, gick ut med hundarna och städade huset. Vad skulle jag göra utan honom ❤

Men ändå är det fascinerade att jag är så pigg efter att ha suttit på hård stol större delen av helgen. Hade det varit någon annan stans hade jag ju haft kraftig värk, migrän och feber innan dagen varit slut. Fast jag själv jobbar med healing är det svårt att förstå hur kraftfull den energin är.

Förutom att ha njutit av healingens energier har jag lärt känna nya underbara människor. Man lär liksom känna folk på ett annat sätt när man känner varandra på pulsen och känner in obalanser istället för att prata karriär, status och prylar.

Lite kul var det att de andra sade att de uppfattade mig som en stark, harmonisk och balanserad person och att vår healinglärare som följt mig i många år ser en stor skillnad på mig, även fysiskt. 

Visst känner jag mig både stark och harmonisk men det är ju alltid kul med bekräftelse. Egentligen borde alla människor gå på healingutbildning, kanske inte för att jobba med det, utan för att man mår så bra av det och utvecklas som person.

När jag kom hem igår så kom Stella och ville upp i mitt knä och bad om healing. Hon måste ha känt att jag var inlindad i healingenergierna.

Självklart känns det i kroppen idag och jag är väldigt trött i huvudet av att ha försökt ta in så mycket jag bara kunde av Ayurvedadoktorns kunskap men absolut inte så trött som jag "borde" vara.


Kommentarer:

1 åsa:

Låter så intressant.
Blir glad att höra att Du inte blivit lika slut på som Du absolut hade kunnat bli, det måste ju betyda att energierna fylls på.
Att gurkmeja är bra det vet jag... har gurkmeja i mitt te och använder ofta gurkmeja som krydda.
Visste dock icke att det kan lindra klåda... tänker så klart på Frost.

kram

Svar: Visst är det intressant. Kan ju vara värt att testa på Frost men börja försiktigt. Kram
Nilla

2 Pisan:

Kan tänka mig att man lär känna människor på ett annat sätt när man träffas på ett sånt sätt. Härligt. Hoppas du fick en god natt och har en fin tisdag. Kramis! ♥

Svar: Tack, har haft en god natt och en fin dag. Hoppas du haft detsamma. Kramis 😍
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen