Tortyr

I söndags hyrde vi en agilitylokal tillsammans med dottern bara för att ha lite kul med hundarna. Och det var jättekul. Stella som aldrig varit i någon sådan lokal sprang runt som en kalv på grönbete direkt och när dottern drog fram en tunnel hoppade hon upp ovanpå den. Hon tänkte nog att det var någon typ av balansboll 😂

Hon sprang och hoppade på alla hinder och det märktes då rakt inte att hon egentligen har dåliga höfter. Bella är lite mer försiktig på underlag som rör sig men hon tyckte nog att det var kul när hon kommit över den första osäkerheten.

Jag hade dessutom tagit med mig så att jag kunde göra två noseworksök. Det är ju alltid bra att testa i nya miljöer och fast de var trötta av att ha röjt runt och tränat bland hinder och tunnlar så klarade de noseworken galant.

Dottern och jag åkte iväg på yoga senare på kvällen fast vi egentligen inte orkade men det är väl då man behöver den som mest. 

Igår hade jag sjuk träningsvärk och var helt kokos i nöten och så får jag lyssna på motorsågar som sågade ner massa träd några hundra meter från oss i över åtta timmar och så lägger vi till en motorgräsklippare från grannen på det. Kan säga att jag inte var riktigt fungerande igårkväll. Sådana ljud skulle lätt kunna användas som tortyr. Tror inte det skulle dröja många timmar innan jag skulle bryta ihop.

Apropå bryta ihop var jag sådär bryta ihop trött igår. Hade någon så mycket som petat på mig hade jag antagligen sprutat tårar omkring mig.

Och idag såg jag att flera av mina orkidéer fått ullöss. Eller jag har ju sett att de haft någon typ av ohyra och testat med att spraya såpa men idag såg det illa ut och jag insåg att det var ullöss som följt med en orkidé från Plantagen.  Är intd första gången jag fått med ohyra från det där stället så jag köper inget därifrån längre men får ju från andra ibland och står det Plantagen på innerkrukan kan man ju lista ut var den kommer ifrån.

Så det blev tvätt med sprit, blad för blad och fönsterbräda och typ mig själv också för tusan vad det börjar klia när man ser äckliga kryp.

Efter jag tvättat med sprit och varit ute och slängt den värst angripna orkidéen kom jag in i köket och undrade var den hemska spritdoften kom ifrån 🙈

Och jajamen de kör motorsåg idag med. Jag orkar inte. Jag tror jag tar och bryter ihop lite. 




Kommentarer:

1 åsa:

Nyss hemkommen från arbetsterapeuten,
huvudvärk, ont ont och dessutom trött.

Att han dessutom säger sig veta vad ME är och ändå inte förstår varför jag behöver vila, varför jag är sjukpensionär och varför jag inte är mer aktiv... ja jag frågade honom två gånger om han verkligen visste.

Jag har fått ett träningsprogram å jag ska göra övningarna varje timme - fem repetitioner x 9 olika övningar.

Får se om jag lägger ner bloggen å instagram ;-)

Jag hoppas Du får tyst och lugnt i morgon så Du kan vila, motorsåg å gräsklippare är fruktansvärda oljud.

kram

Svar: Men fy vilken dum arbetsterapeut. Kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen