Lägga kraft på rätt saker

Igår fixade jag lite snabbmakaroner och något som inte är färdiga köttbullar men typ åt det hållet fast avlånga och annorlunda kryddade. Tyvärr verkar mitt ordförråd ha emigrerat.

Till mig själv fixade jag smoothie då jag inte kände att jag orkade äta riktigt. Det är galet vad ansträngande det kan vara att använda bestick, träffa munnen och dessutom tugga 😜

Men så såg jag att min müsli var slut, ibland tar jag müsli på smoothien för lite mer mättnad, så då var det ju bara att blanda ihop lite gryner, fröer mm och in i ugnen. 

När maken kom hem och såg vad jag gjorde såg han ut som om han tänkte, skjut mig min fru har slarvat bort sin sista hjärncell.

Han frågade vad jag höll på med när jag är helt slutkörd efter påskhelgens tapeserande.

Men min müsli var slut så jag behövde fixa ny svarar jag helt oförstående.

Maken svarar: men vi kunde väl åkt och handlat ny müsli?

Eh, när han säger sådär låter det så smart. Varför kommer inte jag på så käcka lösningar? I min hjärna var enda lösningen att göra ny själv 🤔



Kommentarer:

1 Lisbeth:

Jo, det är det där som kallas hjärntrötthet.
Man är så trött att hjärnan stänger av och kroppen gör sin grej. Funkar sådär bra ibland.. ;)
Kramar ♥

Svar: Ha ha, när man behöver hjärnan mest fungerar den minst 😜 Kram
Nilla

2 åsa:

Hjärnbrist ;-)kram

Svar: Japp :-) Kram
Nilla

3 Hanna:

Nilla du måste vara rädd om dig! Glöm inte av paceing och att ta det lugnt och fint.
Du vill ju inte krascha så hårt att du blir permanent försämrad, eller hur?! Lova att du tar hand om dig och vilar och tar det lugn!
Kram

Svar: Nej det är klart att jag inte vill ❤ Jag lovar att ta hand om mig. Kram 😍
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen