ibland är det svårt att veta

Ibland är det svårt att veta om man åkt på en rejäl förkylning eller tagit ut sig för mycket när man har ME 😜

Migrän, ont i halsen, ont i muskler och leder, blåsor i munnen mm är ju en del av vardagen och när symptomen ökar kan det ju lika gärna vara en så kallad krasch som virus.

Nu är både maken och dottern förkylda men samtidigt så brukar jag klara mig från de förkylningar som flyger på familjen så antagligen har jag gjort för mycket sista tiden. 

Men jag har fått fixa det jag skulle inför bröllopet, presenten är till och med inslagen så jag kanske ska kolhydratladda som de som laddar inför maraton? 😂

Igår morse fick jag ett samtal från svärsonen. Herr stortax var lite hängig och körig i magen så han ville hellre vara hos mormor än med husse på jobbet. Det är ju lite lättare när jag bara kan öppna dörren och släppa ut honom när det blir nöd. Och självklart fick lilltax också följa med.

Nu så tyckte då lilltax och lillfis att de skulle bli ett nytt kärlekspar och skapa familj vilket jag inte riktigt höll med om så här fick avgränsas så att jag hade 100% koll på Turturduvorna. När jag åkte till frisören som redan var inbokad stängde jag in fröknarna bichon i ett rum och taxarna i ett annat och hoppades att de inte helt plötsligt lärt sig att öppna dörrar. Men de var snällt kvar i rummen när jag kom hem igen.

Så släppte jag ut dem i ösregnet i trädgården där de fick röja av sig. (Taxarna rättare sagt, fröknarna bichon ville mest gå in igen 😂). När vi går in igen så torkar jag av tassarna på de tre hundar som följt med in. Herr stortax är väldigt mycket tax (Tax kommer strax 😉).

När alla 12 tassar är torkade ser herr stortax en granne som måste skällas på och alla hundar rusar ut och hjälper till att skälla.

Jag ropar och visslar men helt plötsligt har alla hundar fetvadd i öronen så jag stegar ut i ösregnet, ganska irriterad och höjer rösten för att överrösta fyra skällande hundar och säger/skriker NU går ni in!!!

Fyra hundar slutade omedelbart att skälla och lommade snällt in, det var nästan så att grannen också följde med in 😂

Så var det bara att torka alla tassar igen. Men annars är det egentligen inte jobbigare att ha taxarna här för då leker alla hundar och har kul tillsammans och det kan hända att taxarna vet hur de ska få mormor att göra precis som de vill, typ klia en på magen 😉

Kommentarer:

1 åsa/nalta norrland:

Är inte Stella steriliserad?
Fick för mig det... men tänk så gulliga små bebisar <3 jag kan ta en :) speciellt om Du levererar den personligen.

Jag hoppas Du kan vila Dig i form.

Vilket datum är bröllopet?

krya på kram


Svar: Stella är inte steriliserad, hon är ju bara tio månader :-)
Det skulle bli oerhört lurviga och pälsrika och envisa små charmtroll ;-)
Nästa fredag är bröllopet så ska försöka vila så mycket det bara går. Kram
Nilla

2 Therese Åström:

Det är jättesvårt att veta om man är sjuk eller om man bara överansträngt sig. Håller med om att det skulle bli söta valpar men förstår att du inte vill ha ännu fler tassar att torka.

Svar: Fler tassar hade jag inte haft något emot men Stella är på tok för ung för att få valpar och med hennes höfter är det nog inget att rekommendera. 😜
Nilla

3 Lisbeth:

Hahaha, jag känner igen det där rytandet - jag tror hela kvarteret smyger in när jag berättar för hundarna vart de ska.. :D

Svar: Ha ha, härligt att inte vara ensam. Ibland tror nog folk att jag har ett gäng pitbulls i trädgården och så är det några söta små pälsbollar 😂 Men stänga öronen kan de ändå 😛
Nilla

4 PisanLitenUggla:

Hur gick det? Blev du också sjuk? Hoppas inte det. Kramis! ♥

Svar: Jag klarade mig så var nog bara MEn som spökade 😉 Kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen