bakis efter aktivitet

I torsdags var jag på seminarie om vad man kan göra själv om ens hund eller katt råkar ut för något olycksfall. Vi pratade förgiftningar, huggormsbett, hundbett, kräkningar av olka slag, kennelhosta mm. Det var riktigt intressant och lärorikt.

Jag visste att det inte var så smart att anmäla mig till seminariet när jag redan anmält mig till en kurs fredag till söndag men jag ansåg att det var ett viktigt seminarie att gå på så jag offrade mig själv där. Ett helt medvetet val.

Så var jag då på kurs i medial coachingterapi fredag till söndag men det var ingen övernattning.

Som vanligt så kom frågan upp vad man jobbar med och jag kan bara inte ljuga. En bra egenskap förvisso men ibland hade det varit skönt att i alla fall kunna dra en liten nödvals 😂 Så jag sade att jag var sjukpensionär och då kommer nästa fråga: varför?

Men nu var det jag som blev förvånad då personen i fråga hade en väninna med ME så hon var mer nyfiken på vad jag gjort för att bli bättre. Nu är jag noga med att påpeka att jag inte vet vad av allt jag testat som gjort mig bättre (även om jag har min tro) då jag inte vill att någon ska få dumpat i knät att de minsann träffat någon som blivit mycket bättre av bla bla bla. För det som varit rätt väg för mig behöver inte vara rätt för någon annan.

På söndagen, på kursen, råkade jag utsätta mig för fisk. Inte mitt smartaste drag men i alla fall så kände jag hur jag svullnader i halsen, det började göra ont i lungorna och jag blev yr och jag skäms ju så för att jag är så klen och vill liksom bara försvinna häck, väck våt fläck och vill inte att någon ska se när jag behöver ta medicinerna och jag lyckades väl inte vara helt diskret. Är svårt att vara det när man håller på att svimma och skakar av adrenalinet som flödar till. Usch så pinsamt.

När jag är på kurs vill jag leka frisk för hela slanten. Glömma sjukdomar och allergier och absolut inte ha någon uppmärksamhet kring dem 😜

Nu får jag stå mitt kast för att jag var på seninarie och kurs och är mer än lovligt ME-bakis men man kan inte både ha kakan och äta upp den så det är helt okej. Jag har valt helt själv. Däremot blev det hemskt pinsamt igår när jag pratade med en granne och både sluddrade och tappade ord. Han måste ju ha trott att jag var full. Det var annars länge sedan tungan domnade bort. Tappar ord gör jag ju titt som tätt.

Jag känner mig trots allt ändå väldigt tacksam över att kunna gå på kurs över huvudtaget och vill poängtera att precis som med andra kroniska sjukdomar som exempelvis MS eller reumatism så kan man vara väldigt olika drabbade och det kan variera över tid så behöver ingen bli upprörd och skriva massa hotfulla och elaka kommentarer om att jag fördärvar för alla som är sjuka i ME och framförallt inte köra ner i halsen på någon annan som är sjuk vad jag kunnat göra.

Kommentarer:

1 åsa/nalta norland:

Hipp hipp hurra att Du fixade torsdagens seminarium + helgen *tummen upp* blir så glad <3

Om Du vill följa med mig i fortsättningen så behöver jag Din mailadress för att kunna skicka en inbjudan.
[email protected]

Tillsvidare har jag en öergångsblogg där jag sonderar terrängen om vilka som vill fortsätta hänga med mig :)

kram

Svar: Tack <3 Det är väl klart jag vill fortsätta följa dig. Jag mejlar dig :-) Kram
Nilla

2 PisanLitenUggla:

Kanske inte smart men du fixade det ju! Så helt osmart var det ju inte :-) Men förstår att du får lida för det nu efteråt. Men hua vad läbbigt att du fick allergisk reaktion. Men inte skall du skämmas vännen! Du kan ju inte hjälpa att du är allergisk. Tappa ord har blivit ett normalt inslag i vardagen tycker jag. Och även använda fel ord. Man lyckas ju roa omgivningen i a f :-) Kramis! ♥

Svar: Jag vet att jag inte borde skämmas men kan inte hjälpa det. Tror det sitter i att man fått höra att det bara sitter i huvudet och att en är ute efter uppmärksamhet som spökar. Kramis ❤
Nilla

3 Hanna:

Skämmas är det sista du ska göra, Nilla. Fantastiskt att du klarade av både seminariet och kursen! Inte illa. Vila nu riktigt ordentligt! Och ta hand om dig! <3
Kram

Svar: Jag vet det egentligen men svårt att få hjärnan att fatta 😉
Visst är det fantastiskt, det trodde jag aldrig för några år sedan. Kram 😍
Nilla

4 Therese Åström:

Åh vad härligt att du kunde gå på kurs, det är så roligt att lära sig nya saker. Nu gav du mig en idé. Funderar på om en kurs någon timme i veckan skulle kunna vara något så småningom.

Svar: Det är en härlig känsla att få lära sig nya saker och träffa nya människor 😊 Jag började ju med kurs en gång i veckan, hade aldrig vågat ge mig på helgkurs till en början. kram
Nilla

5 Vad kul att du kunde vara med på kurs. Men din stackare vilket allergianfall, inte kul 😢 Jag brukar skoja med mina grannar när jag är sån och säga att jag har tagit mig en luten hutt 😜 fast det är ju förstås till dem som vet att jag är sjuk. :

www.annicaslivvidhavet.blogg.se

Svar: Ja det var väldigt kul med kurs och ett bra bevis på att jag sakta blir starkare. Den här grannen vet inte att jag är sjuk (tror jag), de har inte bott här så länge och när jag berättade att jag jobbade som medium, efter att han frågade vad jag hade för verksamhet i min lilla stuga, så backade han flera meter livrädd för vad jag skulle göra med honom 😂 Kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen