jag kanske har kommit på

varför jag har ont i ryggen. Jag fick ju sjukt ont i ryggen i lördags och trodde först att det hängde ihop med hundpromenaden men jag har fortfarande sjukt ont i ryggen.

Så i morse när det gjorde ont när jag kissade kom jag på att det är ju såhär det brukar kännas när jag får urinvägsinfektion. Jag har ju sprungit på toa en väldans massa de senaste dagarna men inte helt ovanligt när jag tagit ut mig och så har jag dessutom druckit mycket i värmen 😜

För många herrans år sedan hade jag urinvägsinfektioner stup i kvarten tills min svärmor tog mig till en alternativmedicinare som hjälpte mig. Efter det dyker de upp mer sällan.

Eftersom jag ändå skulle ut ett ärende idag så passade jag på att åka inom homeopaten som har hälsokosten här och köpte lite av hans egen patenterade kuckelimucksmedicin. Så förhoppningsvis är jag snart fri eventuella bacilusker.

Och medan jag var borta passade vår lilla busa att äta upp delar av mattes ena sko. Stella är annars den lättaste valp jag mött. Alltid glad (om hon slipper träffa läskiga nya människor och hundar), har aldrig gnagt på något förutom tuggben och leksaker (förutom skor när de är ensamma), hon har inte ens bitit lite hårt i fingrarna när man busar.

Men det är svårt att tillrättavisa ett beteende som bara visar sig när ingen människa är hemma så får nog försöka komma ihåg och gömma skorna när jag går hemifrån. Hur det nu ska gå till. Inte att gömma dem men komma ihåg 😂

Kommentarer:

1 åsa i åsele:

Väldans okul... jag hoppas på snabb lindring då Du nu har kuckelemukk medicin.
Skor som luktar matte lär vara en tröst i bedrövelsen då man blir lämnad hemma ensam.

kram

Svar: Tack, tror på snabb lindring. Alltid bra med kuckelimuckmedicin 😉
Kan tänka mig att skorna blir en tröst bara hon låter bli att käka upp dem 😂 Kram
Nilla

2 Hanna:

Men så bra att du kom på det! Då kan du ju förhoppningsvis bli bättre snart.
Hoppas det inte var favoritskorna som rök! Kram

Svar: Tack 😊 Det var faktiskt mina sommarfavoriter, inte de snyggaste men skönaste för värkiga fötter 😜 Kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen