Planering.

Jag försöker ha en veckoplanering så att jag kan fördela aktiviteter och vila lite jämnt över veckan, så gott det går i alla fall.

Igårkväll sorterade jag en tvätt och stoppade in i tvättmaskinen och fyllde på tvättmedel så jag bara skulle behöva trycka på start idag.

För sedan var planen att jag skulle ta mig till garnaffären, vilket är en liten lugn butik men jag måste ju köra bilen dit.

Så i morse vaknade jag av att liten hund lade en stor hurva i husses säng. Jag flyger upp ur sängen och det var inte riktigt mitt blodtryck med på och medan jag står och svajar och försöker hitta något fokus hinner lillkräks att hurva på min säng också.

Jag slänger ut båda hundarna för att kissa och bajsa och har god lust att bara stänga dörren till sovrummet. Häck väck våt fläck 😁

Nej, det funkade inte så bara att börja slåss med tunga täcken, kräks och spagettiarmar. Besöket till garnaffären får nog flytta till en annan dag.

Och jag ser fram emot att lillkräks tar efter storsyrran hädanefter när hon kräks och sätter sig på sängkanten och kräks ner på golvet 😉

Kommentarer:

1 åsa i åsele:

Jaa Du... ska man skratta eller gråta ;-)

Häromveckan upptäckte jag (rättare sagt Frost) att Vår Lilla Fru Katt hade kräkts i garderoben där vi bl a har gardiner... hon hade verkligen mått illa ;-)
Jag tänkte först att jag väntar till J kommer å kan ta rätt på detta, men då garderoben är i sovrummet typ 1 meter från sängen så fanns inte det alternativet.
Fram med skurhink och Klorin ;-)
Sedan körde jag gardinerna i Klorin, tänkte att får jag icke bort kräkset så ja då är det bara å slänga så om gardinerna inte överlevde 60 grader + Klorin så ja då var det bara å slänga ;-)

Kul med djur ;-)

Försök vila i eftermiddag, ta det lugnt så gott det går, kram

Svar: Hua, tur Frost upptäckte den gömda spyan. Klarade gardinerna sig? Det är ju inte alltid lika kul med djur :-D Kram
Nilla

2 åsa i åsele:

svar Jo Yes :) gardinerna klarade sig så de får hänga med även fortsättningsvis :)
Däremot så funderade jag på att stänga ut katten från sovrummet ;-)
Men hon är ju 14 år och har sina vanor å dessutom är hon en bestämd gammal dam som protesterar högt om hon inte får som hon tänker :)

Ha en fin Skärtorsdag, kram

Svar: så skönt att de klarade sig :-) Ha ha, är man 14 år och katt kan man väl få ha sina bestämda åsikter ;-) kram
Nilla

3 Hanna:

Jobbigt när hundaena spyr på saker. Trisse vill helst spy på mattor. Så det gäller att vara snabb om man ska hinna få bort honom därifrån innan spyan kommer!
Trisse har en väldigt känslig mage så han spyr väldigt ofta, stackarn. Hans mage är så speciell att den är som en egen person. Magis eller Magge heter den. Man får roa sig lite ibland! ;) Kram

Svar: Ha ha, man får roa sig så gott det går. Då är det inte bara Bella som spyr titt som tätt 😜 Kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen