Du har ju fått kött

Idag gick jag med hundarna till den lilla grusvägen vi brukar gå på nu när det är så mycket snö och is ute.

Jag blev lite överrumplad när bägge tjejerna satte igång och skälla och hoppa som två små monster när jag ser en tant med stor svart hund komma ut ur skogen.

Stella skäller ju på det mesta än så länge men Bella brukar i stort sett aldrig skälla på promenaderna men den här hunden gillar hon inte. Vi har ju mötts förut och hunden reser alltid Ragg och jag har sett hunden göra utfall mot brevbäraren när han stack ut armen ur sin bil för att lägga post i en brevlåda.

Jag satte mig ner med hundarna och försökte få kontakt med dem när tanten går förbi oss med sin hund som har rest ragg och låter som ett enda stort åskmuller. När hon går förbi säger hon: vad håller du på såhär för, du har ju redan fått kött till frukost 😮

Jag får väl vara glad att hon hade hunden kopplad den här gången. Jag litar verkligen vare sig på tant eller hund och får den stora hunden på kanske 50 kg för sig att göra utfall så har inte tanten som nog väger något liknande inte en chans.

Efter hon rundat oss, hon kunde gått åt minst två andra håll för att slippa stryka förbi oss, så fortsatte jag och tjejerna vår promenad som om inget hänt men nu gick änna luften ur mig.




Kommentarer:

1 åsa i åsele:

Ooups ;-) skönt vovven fått frukost innan dem gick ut på promenad ;-) tro om tanten skulle vara rolig... har svårt att riktigt förstå sån humor.

Det finns en jämthund som mina hundar - främst Bullen - inte gillar eller accepterar, tyvärr har denna hund en dum husse som inte har nått vett ;-) han går gärna upp efter vår väg bakom oss då vi går hemåt vilket innebär att jag drar, släpar Bullen och skulle han få för sig att anfalla har jag ju ingen chans att avbryta, jag hänger som en vante i kopplet.

kram

Svar: Det är möjligt att hon försökte vara rolig men jag ser inte heller det roliga. Sist när vi mötte henne och hennes hund blev som galen sade hon att hunden bara vaktade henne 😜

Men åh det är ju så jobbigt när folk går för nära bakom, man har ju inte en chans att gå normalt med sin egen hund som bara vill hålla koll bakåt. kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen