Framsteg

Idag var Stella på rehab igen. Jag berättade för fysioterapeuten att Stella minsann hoppat upp i mormors soffa helt självmant och fysioterapeuten blev helt chockad och frågade om hon pep till när hon hoppade eller visade någon typ av smärta.

Men det gjorde hon ju inte. Hon var bara så himla stolt över att hon kom upp i soffan själv att hon var tvungen att testa flera gånger till 😂

När Stella gick på bandet i vatten så tyckte fysioterapeuten att Stellas hållning förbättrats avsevärt. Nu går hon med nästintill helt rak rygg istället för den lite kutande ryggen det blir när de vill avlasta höfterna. Så makens och mina observationer stämmer väl överens med professionens 😉

Fysioterapeuten blev så imponerad av Stellas framsteg att hon skulle springa och leta rätt på veterinären och berätta för honom. Tydligen har hon gjort större framsteg på ett par veckor än man kan förvänta sig på flera månader.

Jag tror att det är lika viktigt att vi lyssnar in när hon inte orkar gå promenad som att hon får den träning hon behöver och självklart tror jag ju att healingen bidrar.

Efter vattentrampet fick Stella ligga på en vibrationsplatta och där somnade hon direkt. Nu blir det vila resten av dagen för henne 😉




Kommentarer:

1 Hanna:

Så fantastiskt! Vilka glädjande nyheter! Trisse och jag (och mina bonushundar oxå såklart) hejar på!
Kram

Svar: Tack 😍 Kram
Nilla

2 åsa i åsele:

Härlig läsning <3 kram

Svar: :-) Kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen