Glömde bort mig själv :-p

Eftersom maken äter kött och inte jag och han dessutom kan äta gluten och andra saker jag inte tål så blir det ganska ofta olika middagar till oss. Men för att jag ska laga något annat än vegetariskt till maken så krävs att han själv tar fram det kött han vill ha tillagat. 

Men ibland händer det att han vill ha något som kan tillagas direkt från frysen, idag var en sådan dag, och då skriver han på glastavlan i köket vad han önskar. För finns det inget framtaget blir det ju vegetariskt 😉

Idag stod det att han ville ha köttbullar och makaroner så jag fixade det till honom. Lagom till maken kommer hem så inser jag att jag helt glömt bort att laga någon mat till mig själv 🙈

Maken såg lite trött ut när jag förklarade varför det fick bli smoothie till mig. Men det är i alla fall nyttigt 😂

Kommentarer:

1 åsa i åsele:

Känner igen det där... då jag gör mat till J & Elin som jag av olika orsaker inte äter så yes då blir jag typ utan mat...

Galet.

kram

Svar: Visst är det. Kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen