migrän och valpkurs

Idag var det dags för andra gången på valpkursen för mig och Stella, kändes ju lagom kul att vakna med Hortons huvudvärk då.

Jag hade självklart kunnat skicka maken på kurs istället men egoistisk som jag är vill jag gå själv 😉

Det är ju jag som tränar mest med hundarna och det är enklare att första övningarna om man ser proffsen visa och sedan är det ju väldigt kul att stärka banden med sin hund.

Så jag tog till alla knep jag kunde med migräntablett, energibar och en cola. Och jag fick faktiskt huvudvärken/migränen att ta paus under nästan hela kursen.

Maken var snäll och både körde och hämtade mig. Det tar egentligen bara fem minuter med bilen dit men mitt huvud klarar inte riktigt att köra bil efter valpkurs med hundar som låter och jag som försöker ta in allt fröken säger.

Nu får jag så klart lida för min brutala metod att pausa migränen men det var det värt. Nu har halva ansiktet domnat inklusive tungan förutom att det känns som om någon kör en påle genom höger öga.

Smakar det så kostar det eller vad man nu säger 😂


Kommentarer:

1 åsa i åsele:

Du är en riktig kämpe <3 med stort hundintresse :) kram

Svar: Tack <3 Kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen