Allmänt villebråd.

När man har sjukersättning så anser gemena man att de har rätt att vara ens övervakare och tala om allt man inte får göra eftersom de som skattebetalare anser sig betala min lön.


Ja jag lämnade hemmet igår för en hundaktivitet som tog en minut. Man har max tre minuter på sig så längre än så får det inte ta.

Är jag bidragsfuskare och skattesnyltare bara för det?

Jag förstår inte att det kan röra upp så starka känslor. Vad är skillnaden mot att jag kanske sitter hemma och målar,  handarbetar eller läser en bok? Eller får sjuka inte lämna hemmet?

Varför känner sig folk så lurade på kakan? Är man avundsjuk på alla de dagar då jag inte ens orkar duscha? Är man avundsjuk på all värk jag har? Är man avundsjuk på att hjärnan fungerar väldigt sporadiskt? Är man avundsjuk på allt roligt jag missat under mina år som sjuk?

Nej knappast men så fort man stoppar ut näsan och försöker leka frisk och normal då är man missundsam och börjar skrika om bidragsfusk. 

Vill ni ha min välbetalda (OBS ironi) ledighet får ni allt ta alla krämpor också. Det går liksom inte att bara plocka russinen ur kakan. 

Hade jag kunnat välja hade jag valt att arbeta kvar på mitt ansvarsfulla, intressanta och rätt välbetalda jobb som ekonomiansvarig men tydligen så valde jag att bli bidragssnyltare istället. Måste vara för att det ser snyggt ut i CVt 😛

Kommentarer:

1 Lillemor:

Idioter !! 😡😡

Svar: Japp 😡
Nilla

2 Lisbeth:

Det finns folk till allt. Och tyvärr möter man ju många av de tråkigaste när man är mycket ute på nätet.
Jag råkade ju ut för en trafikolycka för många år sedan, i tjänsten. Blev sjukpensionerad till min stora sorg, för jag älskade mitt jobb. Efter ett par år blev jag anmäld till försäkringskassan, inte bara en gång utan flera för att jag var delaktig i mina barns idrott. Eftersom jag visste att det fanns folk som ville mig illa, hade jag förankrat det med handläggarna på FK, så de ringde bara för att tala om att det gjort utredningen och lagt ner den. Och så talade de om vem som anmält..

Jag säger som jag sagt förut. Det är små, ynkliga ursäkter till mobbare som fegt sitter bakom sin skärm och spyr ut sin skit. De skulle aldrig våga säga det till dig direkt. Deras åsikter är inget att fästa sig vid, eftersom de inte betyder något.

Till dig Anonym.
Jag utmanar dig att stå upp för det du skriver titt som tätt till Nilla. Tala om vem du är och varför du bär dig så illa åt. Då först ska vi som läser fundera över om vi överhuvudtaget ska ta någon notis om dig igen, eller om vi bara ska vifta bort dig som den lilla husfluga du är.

Till sist.
För dig som inte är insatt världen som de kroniskt sjuka/skadade lever i, kan jag berätta att det faktiskt uppmuntras och förväntas att de som har sjuk/aktivitetsersättning ska sysselsätta sig i den mån de kan och orkar. Till skillnad från tex Anonym, förstår Försäkringskassans handläggare/beslutsfattare att för att undvika att bli sjukare behöver alla aktivering. Och den måste anpassas till var och ens förmåga.
Så lägg ner, du är så fel ute att du blir nästan underhållande..

Svar: Tack för att du delar med dig. Försäkringskassan har uppmuntrat mig också att hitta någon liten hobby som gör att jag kommer hemifrån. Kram
Nilla

3 åsa i åsele:

Världen är galen.

Du ska göra det Du vill, kan och orkar.
Överanstränger Du Dig är det ju Du å ingen annan som mår dåligt av det, men det är roligare (!) att må skit efter det man fått göra en rolig aktivitet än att må skit då man inget gjort.

Kram

Svar: Ja världen är galen. Håller med om att det är roligare att må skit efter en rolig aktivitet. Då har man ju något positivt att tänka på. Kram
Nilla

4 Hanna:

Att folk orkar lägga sig i. Som när jag sticker näsan utanför dörren säger någon till mig att idag MÅSTE du ju må bra. Äh va?! Bra?! Det vet jag inte ens vad det betyder. Men bara för att jag leker frisk några minuter och sedan straffas flera dagar och ligger och spyr flera dagar betyder INTE det att jag är frisk... men jag måste väl för tusan få leva lite ibland?!
Kram

Svar: Eller hur. Kram
Nilla

5 Krassligt:

KRAM - skit i alla idioter! Fast jag förstår att det inte är så lätt alla gånger. Men det är fler som förstår dig än tvärtom. <3

Svar: Tack, kram <3
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen