Hösten är här.

Nu märks det att hösten är här. Förutom att det blåser, regnar och har blivit betydligt kallare på morgnar och kvällar så skriker kroppen att den vill ha sol och värme.

Varje gång hösten kommer så blir jag lika förvånad över hur många ställen på kroppen som kan göra ont bara på grund av årstid och väder.

Det är ju bara att vänja sig vid att bylta på sig kläder, att frysa trots sjuttioelva lager av kläder och att kroppen låter som torra kvistar som knäcks så fort man byter ställning :-o

När jag skulle ut med Bella förut stod jag och funderade på att ta mig överdragsbyxor för att kanske undvika värken i knäna men tänkte att jag har tillräckligt många månader som jag måste bylta på mig kläder så jag struntade i dem.

Vilket visade sig vara ett väldigt dåligt drag eftersom vi hamnade mitt i en störtskur när vi var som längst bort hemifrån.

Bella uppskattade inte heller det iskalla regnet så vi började småspringa hemåt. Eller det är nog synd att kalla det springa mer som att lufsa med en helt osynkad kropp samtidigt som Bella försökte springa och skaka sig samtidigt.

Vi måste ha varit en spännande syn, tur att vi var ensamma ute i regnet. Nu ska jag trösta och värma mig med varm choklad. Undrar om varm choklad på sojamjölk är gott?

Kommentarer:

1 åsa i åsele:

svar Elin har ett gitarrfodral, som hon kan bära typ som ryggsäck, följde med gitarren. Men jag tror inte det är direkt vattentåligt ;-) beror i å för sig hur mycket det regnar.
Elin vill inte bära ryggsäck + gitarr 2 km i regn... ja hon vill helst slippa gå hem, hon tycker jag kan hämta... vilket jag bara gör då hon har mycket packning/om det regnar.

Svar: Förstår att du gärna hämtar så Elin slipper gå med all packning i regnet. När dottern höll på hade hon inget val eftersom jag jobbade på den tiden så det var ett himla släpande på gympapåsar, gitarrer och träningsväskor :-o
Nilla

2 åsa i åsele:

Var det gott med varm sojamjölk?
Är sojamjölk bättre för Dig än havremjölk?

Jag hade tur, det slutade regna så jag kunde gå ut med Bullen utan att bli blöt :)
J hämtade Elin då han hade ett annat ärende på skolan som han kunde göra bort samtidigt.

kram

Svar: Jag glömde värma mjölken så jag har ingen aning :-D
Min mage klarar sojamjölken bättre än havremjölken. Vad skönt att J kunde hämta Elin och att du slapp regnet. Kram
Nilla

3 Therese Åström:

Jag saknar redan sommaren. Det var så skönt att kunna ta sig ut utan att bylta på sig en massa kläder. Va trist att du inte tål havremjölk lika bra. Jag brukar göra varm choklad med havremjölk och har vant mig vid smaken. Det kanske är likadant md soyamjölk.

Svar: Man vänjer sig nog vid smaken vare sig det gäller havremjölk eller sojamjölk ;-)
Fast rismjölk klarade jag inte smaken på alls :-p
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen