Svårt att räkna.

Härom dagen såg jag att Bella mumsat på ena prydnadskudden som ligger på sängen. Det borde i alla fall inte vara maken som ätit på kudden ;-)

Så jag åkte ner till tygaffären för att köpa tyg så att jag kan sy nya överdrag till kuddarna för turligt nog klarade sig själva kudden.

Jag hittar ett lite kraftigare möbeltyg som jag fastnar för. Det är 150 cm brett och eftersom jag behöver fyra sidor som är 42x42 cm räcker det ju perfekt.

En som kan sin matte och har en fungerande hjärna inser nog att det inte alls går ihop. 42x4 blir 168 cm och inte 150 men jag tyckte att det räckte med att köpa 50 cm av tyget eftersom jag skulle få ut fyra delar på bredden.

Lite snopen blev jag när tyget inte alls räckte idag när jag skulle sy överdragen :-p

Som tur är så var bredden på tyget 160 cm istället för de 150 som stod på rullen så jag lyckades pussla ihop det utan att åka ner och köpa mer tyg men tänk vad den där hjärnan ställer till det för en alldeles för ofta.

Nu känner jag mig i alla fall nöjd med att fått nya kuddöverdrag och listat ut hur jag skulle lösa mitt tygproblem ;-)




Kommentarer:

1 åsa i åsele:

Kanske har Du gett Bella helt felaktigt skulden å det är Din käre make som tuggat på kuddarna ;-)

Snyggt blev det.

kram

Svar: Ha ha, ja tänk om det är maken som är skyldig. Kram
Nilla

2 Hanna:

Så fint det blev! Bra jobbat! Jag önskar jag oxå kunde sy. Men det kan jag dessvärre inte. Jag gav upp min karriär som sömmerska när jag slutade ha syslöjd i nian och bara fick G... Haha
Kram

Svar: Ha ha, det är klart man inte kan nöja sig med ett G om man vill bli sömmerska. Annars är kuddfodral lätta att sy, gillar raka sömmar :-) krsm
Nilla

3 Fyrtiotaggare.com:

Snyggt och bra jobbat! Bushund 😍

Svar: Tack, ja lite busig är hon allt. Kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen