Köra bil på natten.

Inatt hade jag en sådan där natt då det bara inte gick att sova, dels beroende på att jag hade den där vidriga Hortons huvudvärken och dels för att kroppen helt enkelt inte ville sova. Kanske inte helt förvånande med tanke på att jag är lite för aktiv på dagarna för mitt eget bästa nu när vi har en valp hemma. Det blir ju inte bättre av att hon fortfarande inte vill sova hela nätterna heller.
 
Så jag gick i alla fall upp och lade mig i soffan och eftersom sonen var ute på något gallej så skickade jag ett meddelande till honom om att jag kunde hämta honom vilket annars maken lovat att göra.
 
Vi bor ju lite taskigt till om man vill ta sig hem med kollektivtrafiken sent på kvällarna och så har vi nog curlat våra barn med hämtning på kvällar och nätter. Men eftersom jag i unga år blev överfallen vid två olika tillfällen så är jag inte jättepigg på att låta mina barn traska genom mörka gator ensamma på kvällar och nätter och de har ju inte heller ränt på stan stup i kvarten. 
 
Så i alla fall så fick jag sådär mitt i natten en meddelande från sonen: är du fortfarande vaken?
 
Och det var jag ju så jag satte mig i bilen och körde in till centrala Göteborg. Det var faktiskt ganksa rofyllt att köra bil sådär mitt i natten nästan helt ensam på vägarna. Inga stressade bilar som kör som idioter och jag kunde lugnt hålla mitt tempo och hann till och med fundera vilken väg jag skulle ta. Så nu vet jag att det är på natten jag ska köra bil, undrar om någon vårdcentral kan tänka sig att hålla öppet nattetid för sådana som jag som inte orkar köra bil med andra trafikanter ute :-P
 
Bella och jag ligger och myser en stund. Jag hade inte riktigt lust att stiga upp lika tidigt som hon idag ;-)
Hon är nog en äkta linslus :-)
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 åsa i åsele:

Skönt det gick bra för Dig att köra bil mitt i natten,
mindre bra att Du inte kan sova.
kram

Svar: Är ju bara att gilla läget när kroppen protesterar. Kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen