Regn, regn, regn

Regn, regn, regn och en inte allt för lycklig kropp. Är det för mycket begärt att få några veckor med uppehåll och temperaturer över 20 grader? Min kropp och själ behöver lite sommarväder nu!
 
Vi har haft översvämning i vårt förtält så igår fick vi flytta vår husvagn några meter så vi skulle slippa vada fram till dörren. Nu kan man ju inte bara flytta en husvagn sådär utan förtält fick plockas ner och stödben hissas. Sedan var det bara att börja slåss med alla tältpinnar igen.
 
Det var helt klart värt arbetsinsatsen att slippa plaska omkring inne i förtältet. Vi såg senare änderna simma omkring i pölen vi haft inne i vårt tält :-) Vår vattenpump i husvagnen verkar ha gått i pension. Nu klarar man sig utan rinnande vatten men det underlättar ju om man kan få vatten i kranarna.
 
Dessutom håller min mobiltelefon som bara är lite mer än något år att lämna in. Den startar om sig var 6:e minut och blir så het att det inte går att hålla i den. Sade jag att jag behöver lite sol och värme för att få upp humöret igen?
 
Jag läste någonstans att till helgen ska vi få värme från Spanien, jippie tänker jag och går in på klart.se för att se hur underbart det ska bli. 18 grader, nej det måste vara fel. Jag tänkte mig nog att det skulle vara närmare 30 grader om värmen nu kommer från Spanien.
 
Ja men jag tar väl min värkande, svullna, darriga och ickefungerande kropp och ställer in mig på en fortsatt kall och blöt sommar och undrar hur tusan jag ska orka.
 

Kommentarer:

1 åsa i åsele:

Ja huvva vilket blött å trist sommarväder vi har, kyligt å regn, inte blir varken kropp eller själ speciellt glad inte.
Usch översvämning i förtält är ju absolut det sista man vill ha, mycket kan ju bli förstört, tur Ni kunde flytta till ett torrare ställe.

svar: Jo mina hundar är fina å de ger mig både livslust och en anledning till att försöka ta mig ut, utan hundar vore jag troligtvis så mycket sämre,
om inte fysiskt så psykiskt.
Nu ger Frost mig gråa hår då han är en tonårs slyngel, envis som synden ;-)

kram

Svar: Förstår att hundarna ger dig mycket. Kan inte låta bli att dra lite på smilbanden åt Frost :-) Kram
Nilla

2 Lillemor:

Ja men herrejättejäklar vad det är dåligt med sommarväder! Isch isch isch!! Blött och kallt! Blött och kallt!
Skrattar ändå lite när jag tänker mig änderna som simmar 😂
Ja, vilken besvikelse!
"Nu kommer värmen!"
+19 och bara lördag söndag, sen regn igen ( står det än så länge här. De får gärna ha fel). Inte alls nån värme för mig det där. Men verkar som den bara kommer från Polen 😂 hoppas du får bättre väder och bättre kropp framöver ❤️

Svar: Känns som om man borde emigrera :-) Änderna är rätt trevliga att ha här och det är ju lite kul egentligen. Hoppas du också får bättre väder och bättre kropp. Kram <3
Nilla

3 åsa i åsele:

Hoppas Din frånvaro vid bloggen beror på att Du har roligt å mår bra <3

Svar: Försöker göra det bästa av situationen men är rätt less på den här kroppen nu :-p Kram <3
Nilla

4 åsa i åsele:

Hej hur är det?
Är Ni fortfarande ute med husvagn eller mår Du för dåligt så Du inte orkar blogga?
Blir orolig, saknar Dig <3
kram

Svar: Hej, vi är fortfarande ute med husvagnen. Vi åker hem på tisdag. Tidigare i veckan har jag inte riktigt orkat blogga och nu i helgen har barnen varit och hälsat på så då har jag inte haft tid :-) Kram
Nilla

5 åsa i åsele:

Ditt senaste blogginlägg går icke att kommentera (jag kan i alla fall inte)
Skönt med ett livstecken <3
kram

Svar: Vad konstigt, får hoppas att det är något tillfälligt strul. Kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen