Tre korta och enkla yogaövningar blev tydligen för mycket :-(

Jag känner att mina så kallade muskler drar ihop sig mer och mer och bara blir mer spända och gör mer ont. Det är kanske inte så konstigt om man inte orkar röra på sig, kroppen är ju liksom inte gjort för ett så stillsamt liv som jag lever.
 
Jag ska helst inte stretcha mina muskler eftersom jag har överrörliga leder och det blir lederna som tar smällen istället för att muskeln dras ut så jag har lite svårt att komma åt de stela musklerna men så köpte jag en tidning härom dagen med några enkla yogaövningar man skulle kunna göra tillsammans med sitt barn.
 
Perfekt tänkte jag, det borde ju passa mig. Jag har ju faktiskt yogat en del på gymmet innan jag visste vad som var fel med den här skruttkroppen, då när jag fortfarande trodde att jag kunde träna mig frisk. Eftersom jag fick ont i halsen och feber av boxningsträningen bytte jag till yoga och tänkte att det skulle fungera bättre. Det kunde ju jag tro.
 
Jag gjorde i alla fall tre enkla övningar i gårkväll innan jag kröp ner i sängen. 15 sekunder på varje övning var allt jag orkade och jag kände hur det drog i vader och baksidan lår. Åh, vad skönt. Armarna började visserligen skaka men lite får man väl offra.
 
Så i morse när jag skulle klä på mig så kände jag att nacken och axlarna var mycket mer stela och ömma än de brukar. Kan det verkligen bero på de korta övningarna igår? Kan ju vara en tillfällighet men bäst att vara vaksam. Hade ju tänkt att vara duktig och göra mina tre övningar varje kväll.
 
Går sedan och plockar fram vattenkannan för att vattna blommorna. Den brukar kännas tung men inte så här tung, armarna brukar skaka men inte så här mycket. Armarna känns tröttare och segare än efter det tuffaste boxningspasset och jag känner hur jag har svårt att styra dem på grund av all mjölksyra som nu sprutar ut i musklerna. De blir iskalla och jag tappar känsel och kontroll över armarna. Antar att övningarna var lite för tuffa trots allt.
 
Jag kanske får försöka med bara en övning i 15 sekunder nästa gång. Jag som trodde att jag var tillräckligt försiktig igår men tydligen inte. Kroppen verkar inte gilla någon fysisk aktivitet och jag som är livrädd att mina muskler ska förtvina helt och hållet. 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Tekla:

Någon la igår in lite övningar på en kommentar på facebook. Kanske det finns något där för dig?

Kram

Svar: Det kan det säkert vara. Får kolla upp dem. Tack för tipset <3
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen