Tänk om det fanns en uppslagsbok?

Det var lönlöst att somna inatt också och nu kunde jag inte skylla på maken, han var tyst och snäll ;-)
Jag tänkte att om jag ligger i sängen och blundar tillräckligt länge så kommer jag ju att somna till slut men vid tretiden så gav jag upp och lade mig i soffan igen. Jag lyckades skrapa ihop en sådär tre timmars sömn inatt till slut.
 
Jag fattar inte varför sömnen har ballat ut, det har ju gått så bra ett tag nu.
 
Direkt kommer frågorna:
Har jag tagit ut mig för mycket? Nej, igår och förrgår var väldigt lugna dagar.
 
Var det för att jag lyckades läsa en bok ett par timmar igår? Ingen aning faktiskt. 
Tänk om hjärnan tyckte att det var för ansträngande och straffar mig genom sömnlöshet?
 
Kan det vara för att jag börjat dricka tallbarrsvatten som kroppen reagerar annorlunda? Enda sättet att få reda på det är väl att låta bli att dricka i några dagar.
 
Så många frågor och inga svar. Tänk om det fanns en uppslagsbok där man kunde läsa om olika symptom och vad man kan göra för att lindra dem?
 
Efter två nätter med sammanlagt sex timmar sömn så känns kroppen så tung att det känns som om den dras mot jorden. Inte bästa tajmingen när vi tänkt åka och titta på kortegen och grilla och mysa tillsammans med familjen men om kroppen ändå ska bråka så kan jag väl lika gärna passa på att köra över den ordentligt. Vem vet jag kanske sover som en stock inatt :-)

Kommentarer:

1 åsa i åsele:

Blev distraherad av reklamen här ovan,
OBH Nordica kaffebryggare chili serien å kung vinter muggar :) precis vad jag önskar mig i födelsedagspresent känner jag :)

Jag vet inte om det egentligen spelar roll vad vi gör när det gäller vårt mående,

Läkarbesöket igår blev väl rätt fel,
men blir kanske bra.
Läkaren envisades med symtomdiagnos och att alla olika symtom som dyker upp ingår i diagnosen å inget bot finns.
Men min "gamla" läkare ska ringa mig 12 maj eftersom den "nya" inte vet vad hen ska göra mid mig.

kram

Svar: Vad tråkigt att ditt läkarbesök inte gick något vidare, vi får hålla tummarna för den gamla läkaren då. Kram
Nilla

2 Fyrtiotaggare.com:

Kanske du skrivit det tidigare men har du provat meditation innan du ska somna? Eller lyssna på det i sängen (hörlurar)

Svar: Jag mediterar rätt ofta men det hjälper inte när jag inte kan somna, tyvärr.
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen