Svettig dusch

Det här med minne är ju bra om man har någon gång ibland i alla fall ;-)

 

Jag tog mig en snabb dusch för att fräscha upp mig lite grann och efter duschen så svettas jag som en liten gris. Det brukar jag ju göra vid ansträngning men det är inget som min hjärna kommer ihåg.

 

Eftersom jag är så varm efter duschen tar jag på mig ett par tunna leggings och en tunn topp. Känns nästan konstigt att inte ha en tjock fleecetröja på sig.

 

Jag konstaterar snabbt att det är rätt trevligt att inte behöva gömma sig under de allra tjockaste tröjorna, då kan man ju faktiskt klä sig lite trevligare. Känner mig nästan finklädd :-)

 

Efter ett tag i tunna kläder börjar jag vänja mig vid tanken på att alltid kunna gå klädd så här och inte bara när det är 25 grader varmt. Jag kanske äntligen är på väg att bli frisk. Nu kanske alla kosttillskott börjar ge effekt eller så är det kanske kostomläggningen som gjort sitt eller är det Levaxinet som kickat in?

 

Men så börjar jag frysa så smått igen när den värsta utmattningen efter duschen börjar lägga sig. Ja just det, jag blir ju alltid så där äckligt varm och svettig när jag duschat. Dumma hjärna som lurade mig ett tag.

 

Kommentarer:

1 Lena:

Hej du fina!
Skrattade medkännande när jag läste dagens inlägg. Antagligen är det för att man så gärna vill tro att man håller på att bli frisk, som gör att man låter sig luras gång på gång. Flera gånger i veckan när jag någon kvart hit eller dit känner mig normal, så tror jag direkt att jag håller på att bli frisk eller (låter helt vansinnigt,jag vet) att jag bara inbillat mig att jag har ME.
Tyvärr har jag haft en urjobbig påsk. Mått fruktansvärt illa, utan att kunna kräkas. Till slut gick jag bara in i mig själv och låg och profylaxandades. Tyckte plötsligt att mitt normaltillstånd med ME är helt okey. Allt är verkligen relativt.
Många kramar till dig från Lena

Svar: Vi måste ha en desperat längtan efter att bli friska eftersom vi griper efter varenda halmstrå och tror att vi inbillat oss allt eller att vi är på väg att bli friska bara för att vi råkar känna oss normala för en liten stund :-P
Vad jobbigt för dig att du varit så dålig. Är inte kul när man kommer till det läget att man måste koncentrera sig på andningen för att orka. Kramar <3
Nilla

2 Anonym:

Mm känner igen det det med att verkligen tro att nu håller jag på att bli frisk!! Har även trott så många gånger att jag nog bara inbillar mig att jag är sjuk. Om jag bara tänker si eller så eller anstränger mig mer och låter adrenalin flöda så kan jag nog vara "normal" Brukade också tänka att om jag bara gör roliga saker så kan jag nog hålla energinivån uppe.... Suck säger jag bara. Jobbigt att du fryser så fruktansvärt. Det är ju så energislukande att frysa. Och grinig blir man, i alla fall jag hihi.😄

Svar: Vi är nog rätt skumma typer vi emmisar. Näe vi tror att vi är på väg att bli friskq hade "normala" människor" bäddat ner sig och sjukanmält sig ;-)
Nilla

3 Liten Uggla:

Svettas också kopiöst efter duschen, får gå i bara underkläderna ett par timmar efteråt. Och så blir jag sååå matt och armarna skakar.
Det sista som lämnar människan är ju hoppet sägs det. Så det är väl inte så konstigt att vi hoppas att vi håller på att bli bättre ibland... :-)
Kram! ♥

Svar: Nej, det är nog inte så konstigt och det är väl tur att vi har kvar hoppet annars hade vi något deppat ihop totalt. Kram <3
Nilla

4 Emelie:

Jaa, visst är det typiskt! :) Jag har tvärt om, haft problem med värme, det såg ut som att jag var i klimakteriet fast jag var 25. Men för ett år sedan hända något märkligt - jag började frysa! Alltså höll jag nog på att bli frisk! ;)

Önskar dej en fin helg! :)

Svar: Önskar dig också en fin helg <3
Nilla

5 Annica:

Ja det där känner jag igen ;) Jag tror alltid att jag blivit frisk och då tänker jag genast vilket arbete jag skulle vilja ha. hahahha
Den där ME-hjärnan spelar oss många spratt.

Svar: Jag har också suttit och planerat vad jag ska börja jobba med nu när jag är på väg att bli frisk. Knäppa hjärnor :-P
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen