Oj, vilken intensiv helg

Oj, vilken intensiv helg jag haft. Inte helt lätt att försöka hänga med i makens höga tempo, inte för att jag lyckades särskilt bra men jag gjorde mina tappra försök och inte för att mannnen uppskattade det men jag kan vara rätt tjurig.
 
Jag menar om han nu sätter upp gardinstänger i hela huset så måste jag ju sätta upp gardiner i hela huset också. Det går ju inte att vänta med något rum några dagar, absolut inte om man heter Nilla i alla fall. Lägg sedan till ett besök på IKEA, plocka fallfrukt, sätta upp några lampor, tvätta, städa och massa annat som jag inte kommer ihåg så har ni min helg klar.
 
Nu har vi i alla fall gardiner och taklampor i alla rum och mattor i några rum så nu ekar det inte i huset längre. Bara att man får bort ekot gör att det känns mer som ett riktigt hem. Vi har bara bott här lite drygt en vecka men nu känns detta som hemma. Vi behöver så klart köpa lite nya möbler, gardiner och mattor men det är det ju ingen panik med.
 
Den här helgen har min kropp fått bekänna färg, känns som om jag har både träningsvärk och växtvärk i hela kroppen. Nacken gör vansinnigt ont men så blir det när man envisas med att hänga upp gardiner och sätta upp några taklampor och ha armarna över axelhöjd.
 
Det jag tycker är konstigt är att jag har sådan hjärndimma, jag kan inte tänka klart och inte prata sammanhängande. Kastar om orden hej vilt när jag pratar. I helgen när jag pillat med något och fått syn på något annat så har jag släppt det jag höll på med och börjat på nästa grej och nästa grej. Jag har varit lite överallt med andra ord. Tycker att det "bara" borde vara kroppen som blir utmattad av arbetet i helgen, hjärnan har ju inte behövt vara väldigt engagerad. Kanske är det stressen över allt som behöver göras som fått igång hjärnan?
 
Den här veckan måste jag verkligen försöka ta det lugnt. Det håller inte att hålla på så här. Idag ska vi träffa mäklaren och köparna av vårt radhus för att slutföra affären och jag ska springa in på apoteket, eller kanske inte springa in mer snigla mig in, och hämta ut mina migräntabletter. De behövs idag kan jag säga. 
 
Sedan får vi en leverans med ved i veckan men då behöver jag inte göra något mer än att betala och på fredag ska jag tillbaka till naturterapeuten. Ska försöka att hitta balans i min vardag igen de andra dagarna. Både för min och familjens skull.
 
Visst har jag en underbar utsikt från min säng? Det är garagetaket man ser, ritkigt så nära har vi inte grannarna. De kom föresten in med en burk hemmagjord sylt och hälsade oss välkomna till området igår. Jättegulligt tycker jag.
 
 

Kommentarer:

1 Pisan:

Oj oj! Du har verkligen kört hårt i helgen :-) Inte konstigt att du har hjärndimma. Men förstår dig, jag är likadan. Har gardinstängerna kommit upp så måste ju gardinerna upp... :-) Och rusa från det ena till det andra känner jag också igen. Hoppas du kan ta det lugnt och vila mycket nu i veckan. Var rädd om dig! Kram! ♥

Svar: Tack, kram
Nilla

2 sara:

Precis såndär hjärndimma får jag med när jag gör för mkt, även om jag bara gjort fysiska saker, tycker jag. Märkligt!

Svar: <3
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen