Vilken tur

Att sitta i en bil i nästan sju timmar med en ME-kropp är inget jag rekommenderar. Fy bubblan vad mina knän gjorde ont i går kväll. Jag brukar få ont i knäna om de inte har stöd hela tiden och om jag sitter upp som i bilen svullnar dessutom ben och fötter som grillade marshmallows.
 
Vilken tur att maken sade till mig att sätta på mig stödkragen innan vi satte oss i bilen, annars hade jag haft sjukt ont även i nacken men nu klarade den sig utan en gnutta värk. Tur jag har min lilla gubbe som tänker åt mig och kommer på bra lösningar.
 
Igår när vi kom fram till stugan tog jag nästan direkt en stark värktablett i hopp om att värken i knäna skulle släppa lite men icke sade nicke så jag fick ta en till senare på kvällen så att jag skulle kunna sova. Hur jag nu kunde tro att jag skulle sova efter en dag i sittande ställning i bilen.
 
Det jobbiga med min värkmedicin är att den inte går att ta ihop med min andra medicin ldn som jag brukar ta innan läggdags. Ldn betyder Low Dose Naltrexone, Naltrexone är egentligen avsedd för personer som missbrukar heroin eller opiater men man har kommit på att medicinen i låga doser hjälper personer med autoimmuna sjukdomar och sjukdomar där immunförsvaret inte fungerar som det ska.
 
Ldn har för mig gjort att jag inte har riktigt så starka influensasymptom och inte ont i halsen så ofta som tidigare. Innan jag började med ldn hade jag influensasymptom och halsont varje dag, nu har jag det "bara" när jag överanstränger mig.
 
Eftersom ldn egentligen är framtaget för att hjälpa missbrukare genom att ta bort effekten av drogen så är det inte lämligt att ta den ihop med mina värktabletter som är ett morfinliknande smärtstillande ämne. I bästa fall försvinner bara effekten av värktabletten och i värsta fall kan jag få obehagliga biverkningar som abstinensbesvär så det är viktigt att jag kommer ihåg när jag tog senaste värktabletten innan jag stoppar i mig ldn.
 
Idag har jag ont i halsen och influensasymptom men vet inte om det beror på att jag inte tig min ldn-tablett igår eller på att det helt enkelt blev för tufft att sitta upp i bilen så länge. Nu tänker jag i alla fall ta en väldigt lugn och avkopplande dag i soffan och njuta av lugnet medan de andra är ute och leker i snön. Nä, jag är inte alls avundsjuk på att de får glida fram på sina skidor och känna den friska vinden på sina kinder.

Kommentera här:

Besökstoppen