Trögfattad

Idag skiner solen och det är riktigt varmt ute. Så varmt att de självlysande benen får luftas till och med. Får vara lite försiktig när jag är ute i trädgården så jag inte bländar några bilister 😉

Apropå trädgård så tänkte jag passa på att klippa häcken i det hörnet vi har korsningen. Den får ju inte vara högre än 80 cm 10 meter in och jag vill inte vara orsak till att något barn blir påkörd här.

Som vanligt så slutar jag inte när första tecknet på att musklerna är slut visar sig. Kan bero på att jag antagligen aldrig skulle bli färdig, knappt ens hinna börja med något men lite korkat är det ju 😁

Dessutom gjorde buskarna en himla massa motstånd och vägrade låta sig klippas av någon klen tant. Då växer liksom hornen ut på mig. Jag ska minsann visa...

Japp och nu sitter jag i solen och dricker en Pepsi max med två händer för med en hand lär pepsin hamna någon helt annan stans än i munnen. Jag försökte snyta näsan förut, det gick sådär. Händerna kunde inte ens hålla pappret 😂

Lite mjölksyra är väl inte farligt tänjer ni kanske men ni vet när elitidrottare suttit i jägarvila i kanske 10 minuter och knappt kan gå sedan. Så är mina armar. Skillnaden är att när man är frisk så försvinner mjölksyran relativt fort. Det gör inte min. Jag satte mig ner för en halvtimme sedan och kan fortfarande bara dricka ned två händer.

Jag vet att jag får skylla mig själv men vardagslivet är fyllt av så många utmaningar så går liksom inte att alltid lägga sig platt för MEn. I alla fall klarar inte jag det.

Kommentarer:

1 Pisan:

Ja idag har vi ju helt underbart väder. Det är svårt, jättesvårt, det där med att göra LAGOM.... Jag kan det inte heller. Vi är hopplösa. Kramar från mig ♥♥♥

Svar: Skönt att vara lite hopplösa ihop ändå 😉 Kramar 😘
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen