Sakta

Sakta återvänder förhoppningsvis en hyfsat normal vardag. Stella kom ju hem från djursjukhuset i fredags. På natten till lördag kräktes Bella, mest troligt pga hennes medicin mot diskbråck och Stella behövde ut och göra nr 2 och när tjejerna är ute och ränner på natten så vill ju såklart Dio inte vara sämre men han nöjde sig med att pinka 😂

På lördagskväll kräktes Bella igen så vi bestämde att nu stoppar vi hennes medicinering och kontaktar veterinären. Första gången hon kräktes i fredags trodde vi att hon ätit något ute 🤪 Och Stella behövde ut och göra nr 2 igen med efterföljande rumptvätt. Jättekul klocka 3 på natten. Det har tagit tid att få hennes mage stabil men nu känns det som att det faktiskt är på g.

Efter att jag tvättat rumpa på Stella mitt i natten kände jag bara: jag orkar inte mer. Jag ska aldrig mer ha hundar om det ska vara så här och då räknas havanaiser som en frisk ras 🙃 Jag låg och fantiserade om att samla ihop de tabletter jag har och svälja de alla på en gång för att få sova for ever. Men såklart gjorde jag inte det. Jag är ju fortfarande mina barns enda mamma även om de är vuxna och klarar sig alldeles utmärkt på egen hand och vem ska ta hand om våra tre hundar om jag inte finns?

Men så igår var vi nere hos dottern och svärsonen och taxarna för att hjälpa dem fixa till hundgården och umgås och fast jag var helt slut när vi kom hem kände jag hur själen hade fyllts på med energi igen. Det är underbart att se hur våra sex hundar umgås fint ihop och vi tvåbeningarna jobbar väldigt bra ihop med och skojar en hel del under tiden. Precis som det ska vara.

Och inatt, halleluja, så behövde ingen hund ut. Så skönt att faktiskt få sova en hel natt eller i mina mått sova en hel natt. Det är ändå stor skillnad att behöva springa upp med kräkande hund kanske 10-15 gånger på en natt och inte hinna somna om mellan varven mot mina vanliga sömnsvårigheter. Så nu håller jag alla tummar, tår och tassar att vi gjort våra sjukperioder med hundar för det här året. Eller ja Bella är ju fortfarande inte bra men jag hoppas vi kan hålla henne stabil så att det kan bli bättre i ryggen.

Idag ska vi (jag och hundarna) inte röra oss många centimeter 😉



Såhär fick Stella äta igår hos dottern när Stella var den enda hunden som skulle äta varannan timme 😂


Kommentarer:

1 Anonym:

Du måste ju ha någon sorts munchhausen sjukdom för inga hundar blir så ofta sjuka som dina.

Svar: Jag vet inte ens vad jag ska svara på ditt påstående. Hur skulle jag göra så att Dio får öroninflammation och Bella diskbråck tänker du? Magsjuka kan jag ju mer tänka mig går att göra sina hundar sjuka med men å andra sidan är faktiskt magsjuka väldigt vanligt hos hundar då de gärna äter all möjlig skit ute.
Ha en fin dag och döm inte människor innan du gått i deras kläder
Nilla

2 Pisan:

Men herregud vad är det för j-a kommentar?!! Suck...

Vad jobbigt ni haft det nu, nu håller vi tummarna för att det bara blir bättre ♥ Och vad bra att ni fick tanka lite själslig energi hos dottern. Ha en fin måndag vännen! Kramisar! ♥♥♥

Svar: Tack snälla, och tack detsamma finaste. Kramar 😘
Nilla

3 åsa:

Att orka fortsätta fokusera på att andas, leva när man är så utslut och trött att man helst vill göra en Jesus 😜 är svinjobbigt 😮‍💨 nu är vi ju inte funtade varken Du eller jag så att vi kastar in handduken 🫠
Att leva är ändå rätt okey (ibland mer ibland mindre) och som sagt Du är Dina barns enda mamma å hundarna ger lika mycket som de tar.
Försök vila när Du har tillfälle.
Kram

Svar: Så är det ju. Och ibland måste man tillåta sig att känna sig liten och svag innan man tar nya tag. Kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen