Jösses

Veckan började ju med att Stella kräktes kopiösa mängder. När hon kräkts så mycket att jag trodde hela magen skulle vändas ut och in i tre hela nätter och hon inte ens fick behålla vatten var det bara att kontakta veterinären som direkt sade att hon behövdes läggas in för hon var lite uttorkad men framförallt helt matt.

Så i onsdags lämnade vi in lilla dockan till djursjukhuset. Det gjorde lite ont i hjärtat när hon inte ville följa med djurskötaren fast hon knappt orkade stå upp. Jag fick bära in henne på sjukhuset. Men jag visste ju samtidigt att hon var i tryggare händer på sjukhuset än hemma när hon inte slutade kräkas.

Hela dagen igår väntade jag mest på uppdateringar från veterinären 🤪 På förmiddagen ville de behålla henne i alla fall till kvällen sedan på kvällen tyckte de det var bäst hon fick stanna en natt till men idag tyckte de äntligen hon var i tillräckligt bra skick att komma hem.

Men så mysigt att hämta hem henne. När hon kom in i rummet jag väntade så viftade svansen så hela hon hoppade och hon kunde liksom inte sluta pussas.  När Bella låg inne och jag hämtade henne var hon mer som: jag är sur på dig för du lämnade mig hos människor med nålar 😂

Nu ska vi ge små portioner av specialmat och måste hitta någon typ av magfoder hon tål då veterinären tycker att hon ska äta magfoder resten av sitt liv. Inga problem så länge vi hittar något som funkar.

Veterinärer är ju tyvärr oftast inte jättebra på foder och allergier. De har sina få märken som de tycker ska funka på alla liksom men vi har ju letat foder förut i den enorma foderdjungeln.


Kommentarer:

1 Anonym:

Ett tips är att ta kontakt med Lena, på Standardtfoder, då hon dels är otroligt kunnig men också hjälpt massvis av "problemhundar"👍
Du får lättast kontakt med Lena via Standardts Facebooksida, hon kommer även ut med en bok snart som handlar om just foder och hundar😉
Lycka till med era små lurvtussar!❤️

Svar: Tack för tipset ❤
Nilla

2 åsa:

Enligt min ringa mening är veterinären ofta mest intresserad av att sälja dyrt foder i stor förpackning 🫠
När Frost utreddes pga hans smalhet så ansåg veterinären att vi borde testa ett foder dom car beställningsvara och enbart levererades till just den veterinären i Vilhelmina

Svar: Ja det är oftast min åsikt med men här rekommenderade de bara särskild mat nu i det akuta skedet sedan får vi själva se vad vi tror blir bra för skruttan men de tycker att hon behöver ett magfoder så får se vad vi hittar på längre fram. Nu först ska hon bli bra och stabil och blir hon det på detta foder kör vi på det ett tag. Känns ju onödigt att byta om det funkar men det vet vi inte ännu.
Nilla

3 åsa:

Eftersom jag inte ser vad jag skriver var jag tvungen att börja om 😅
Vad tror veterinären att vovvan tål eller inte?
Kan Du koka ihop fullvärdig mat själv?
Kram

Svar: De tror nog inte att det är något särskilt hon inte tål, förutom det vi redan vet, utan att hon har en extremt känslig mage. Det kan man säkert men får se vad vi hittar på. Kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen