Ribban är lagd

Idag är det lördag, då brukar vi väga hundarna, mest för att se så att vikten inte förändras drastiskt. Bella är den som är svårast att hålla bra i hull. Hon kan både gå upp lätt i vikt men under den kalla årstiden tappa massa i vikt 🤪

I alla fall så ska jag börja förbereda hundarnas frukost medan husse borstar dem. Ställer ena matskålen på personvågen men var är startknappen? Fasiken har maken gömt den nu eller? Lyckas få igång vågen men den vill inte reagera på maten. Nu känner jag mig smart som kom på att det är fel våg. Det är mycket lättare att väga maten på matvågen 😂

Jag går och fixar min och makens frukost och känner hur det stinker hundmat. Jag går och diskar gafflarna jag använde till hundmaten och hoppas att det ska sluta stinka.



Konstigt nog slutade det inte stinka. Undrar varför 😂
Jag känner att ribban för dagen är lagd. Maken hotar med att ta med två koppel till hundkursen idag 🤪

Kommentarer:

1 åsa:

Minnet är tydligen en sån grej som försvinner i takt med åldern 😅 liksom vett & etikett 😜 Jag är glad om jag kommer ihåg att jag är jag när jag ser mig i spegeln 😅
Jag ör dessutom glad att mina hundar äter torrfoder eller människomat 😅
Kram

Svar: Undrar hur minnet kommer att vara om en sådär 20 år 😂
Hade onekligen varit lättare med torrfoder men har ju inte hittat något bra som tjejerna tål 🤪 Kram
Nilla

2 åsa:

Jag ger Vår Lilla Fru Katt blötmat eftersom hon kräks av torrfoder och jag vet inte hur nyttigt det är med rökt skinka som ör hennes favorit… hon är ju 18 år och jag undrar lite över hennes njurar hur de mår, nu är det ingen mening att ta henne till veterinären tyvärr, men jag tänker att så länge hon mår bra av blötmat och grädde så får hon det, hon tar fortfarande möss så sjukare än så är hon inte. Men hon är en gammal utekatt.
Det värsta med djur är när de blir äldre och inte mår okey.
Kram

Svar: Ja man får ju liksom ge den mat de uppskattar och tål såklart. Härligt att hon ändå jagar möss. Nej det är inte kul när de inte mår okej. De behöver inte ens vara gamla. Bella är ju bara 6,5 år och havanaiser kan ju bli runt 15 år och en del ännu äldre så jättegammal är hon inte men har ändå haft en del skit det sista året :-p kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen