överkörd

Igår snickrade maken en ny trappa till hundarna för att komma upp i vår säng. Vi såg ju att det var lite för höga steg på den gamla trappan för Bella.

Jag hittade en bild på en trappa med som en våningssäng som jag visade maken och han fixade en variant på den till oss.

Jag var med och hjälpte till att hålla medan maken sågade och skruvade. Inte särskilt tungt men ändå gör det ont överallt idag 🙃

När vi skulle fästa filtmattan på trappstegen så frågade maken om jag ville testa att skjuta fast klamrarna, han vet väl att jag vill kunna göra saker men jag var för klen 😢

Sängtrappan blev i alla fall väldigt bra och det kändes som hundarna gillade den direkt. Så nu har vi förutom den nya hemsnickrade sängtrappan även en ny ramp på utsidan, en trappa med fler steg till soffan och en förtöjning till Bellas matskål.

Förhoppningsvis får hon inte så här ont i ryggen igen men det gäller ju att avlasta henne nu under läkningen med.

Vi som är svaga i våra kroppar och/eller har funktionshinder vet ju hur viktigt det är med hjälpmedel 😉






Kommentarer:

1 åsa:

Så himla gulligt och bra 👍 toppenbäst 🤩
Kreativ och händiga, Ni är verkligen hundens bästa vän ❤️
Kram

Svar: Tack, tack, vi gör vårt bästa för att de ska ha ett bra liv 🥰 Kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen