Lite lustigt

Efter vi var på utställning med Dio har jag fått kommentarer och muntliga antydningar om att jag är ego som konkurrerar med dottern och svärsonen i utställningsvärlden. 

Nu har ju de en helt annan ras så för att konkurrera behöver vi komma till stora finalen där alla raser ställs mot varandra och där tror jag faktiskt inte vi skulle ha en chans mot taxarna så nej mitt mål har aldrig och kommer aldrig vara att konkurrera med dottern och svärsonen. 

De har ju vunnit massa titlar med sina två killar och jag är glad om vi får bra kritik och kanske någon rosett 😉 Just nu tävlar vi dessutom i juniorklass så inte ens om vi skulle komma till stora finalerna tävlar vi mot varandra.

Dottern och svärsonen delar med sig av sin kunskap och erfarenhet till mig så man kan faktiskt hjälpa varandra och glädjas åt varandra utan att försöka se allt som att man försöker sno någon annans rampljus 🤪

Man skulle ju faktiskt kunna tänka att vi har ett gemensamt intresse istället 😊

Deras normalstora tax var faktiskt med på samma tävling som oss men de tävlade på söndagen medan vi tävlade på lördagen så vi sågs ju inte ens men de tog hem storslam och blev bl.a bäst i ras med taxen och jag är såklart jättestolt och skulle aldrig känna avundsjuka mot något av mina barn. 


Kommentarer:

1 åsa:

Kollar kollar… kram

Svar: woop woop kram
Nilla

2 Anonym:

De som skrivit om att du & dottern konkurrerar kan ju knappast vara människor som vet hur det fungerar på en hundutställning tänker jag?!🤔 Taxar & havanaiser tillhör ju inte ens samma rasfrågor… Utställning är en sport som man istället DELAR inom familjen samt med vänner🤩 Man kan träna tillsammans & hjälpa varandra men inte ens fast man har samma ras behöver man vara konkurrenter utan man kan istället sporra varandra & går det bra för den ena så glädjs man över varandras framgångar!❤️
Din lillgrabb är ung ännu & i den åldern så utvecklad de så himla olika, det finns hanar som i princip är ”färdiga” redan i juniorklass men risken är då att de blir för stora innan det är dags för öppenklass😘
Dio's tid kommer, det är jag helt säker på!🥰🙏❤️

Svar: Ja men precis så. Jag har inte ens tänkt att jag tävlar mot andra utan att vi tävlar för oss och för att vi ska "förhoppningsvis" få bra kritik. Ja jag tänker också att Dio växer till sig. Han var väldigt sen med sina tänder så inte konstigt om resten av den fysiska tillväxten är långsam. Oavsett så är han ju helt underbar 🥰
Nilla

3 Anonym:

Jäkla autocorrect…😡 Det ska stå att era raser inte tillhör samma RASGRUPP & inte ”rasfrågor”🙈😂😂

Svar: 😂🥰
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen