Vårkänslor

Solen tittade fram igår och det var inte isande vindar som fick kroppen att frysa till is så jag fick typ vårkänslor och började sätta lite fröer i några krukor i växthuset. Skönt när maken redan varit snäll och burit dit säckarna med jord och krukorna stod kvar sedan i höstas :-P
 
Jag tyckte först att det såg så lite ut i växthuset men så kom jag på att jag ju faktiskt har en 14 eller var det 16 krukor inomhus med små paprika och chiliplantor som ju ska flytta ut när det blir varmare och så har jag tre stora kapakrusbär i källaren som också ska flytta in längre fram :-D
 
Det gick så bra att så så jag fortsatte att så lite morötter, lök och något mer som jag glömt i pallkragen som maken varit snäll och rensat på ogräs. Och sedan fick jag liksom feeling och rensade lite i två små pallkragar. Nej, jag lär mig tydligen aldrig att stoppa innan kroppen typ stryper energitillförseln helt :-P
 
Idag vaknade jag med migrän men den försvann nästan helt med migräntablett och då glömde jag ju att jag borde ta det lugnare idag. Det var ju det där med minne. Så jag sådde lite fröer o de två små pallkragarna som jag gjorde iordning igår, Sedan vilade jag en stund och så gick jag ut med hundarna på andra sidan. Vi har en inhägnad på framsida och en på baksidan så man kan inte springa runt. Rätt skönt när man vill att hundarna ska hålla sig på framsidan där de inte ser så mycket de kan vilja skälla på för där ser de inte så mycket mer än garaget och grannen.
 
I alla fall så såg jag ju min sista pallkrage som jag då självklart rensade på ogräs så jag kunde så sallad i den. När jag stod där med rumpan upp i vädret funderade jag på hur i all sin dar jag kunde ha sådan träningsvärk i baken. Jo men den som har minne hade ju kanske kommit ihåg att jag stått rätt mycket med ända upp i vädret nu ;-)
 
När jag stod där och fördelade mina fröer i fina rader så kände jag hur det skvätte vatten på mig och funderade på allvar vem tusan som roade sig med att skvätta vatten till jag insåg att det var regn. När jag sedan vände mig om för att plocka upp ogräset jag bara slängt på gräsmattan så passar vår lilla slyngelhund på att sprätta omkring i pallkragen med salladsfrön så de två sorterna sallad som jag sått i prydliga rader är nu en blandsallad :-D
 
Nu har jag fyllt alla pallkragarna med fröer så imorgon kan jag förhoppningsvis inte vara lika korkad. Kan säga att nu är det inte bara röven som gör ont :-P

Kommentera här:

Besökstoppen