Varje gång

Varje gång jag tror att jag har lite lagom med planering så jag ska orka med, to do listan växer liksom till sig snabbare än orken, så händer något.

Jag har misstänkt i några dagar att Dio haft något på gång med örat. Han har inte kliat sig något nämnvärt men varit rastlös och pipig. Så i förrgår fick jag ut klägg ur örat när jag gjorde rent så då var det bara att ta honom till veterinären igår. Precis tre veckor efter jag var hos veterinären med Bella 🙃

Veterinären såg direkt att örat inte mådde bra men tog ju självklart prov och kollade i mikroskop och tittade sedan i örat med otoskop och Dio var jätteduktig men ändå så tar ju min energi slut innan vi ens träffat veterinären. Nu har vi ju valt att skaffa hundar så då finns det inget att välja på. Mår de dåligt ska de till doktorn oavsett om matte orkar eller inte!

Sedan hjälper väl inte det här vädret till att man ska få lite extra energi med massor av regn och snö om vartannat. Och så hundar som blir som blöta wettexdukar så fort de stoppar ut nosen. Fast de torkar inte lika snabbt som wettexduken 😂

Min hjärna verkar typ ha tagit permanent semester från normal verksamhet. Häromdagen tänkte jag slänga in bananen jag åt i brasan istället för en vedkubb och i förrgår var jag och fikade med Dio som social träning och lyckades sjabbla bort hans filt mellan caféet och parkeringen 🙈 Det är tur man har en snäll mamma som ger sig ut i ovädret på filtjakt 😍

Vissa dagar blir jag ju typ rädd för mig själv. Hur mycket knas gör jag inte som jag inte ens vet om? 🤔

Kommentarer:

1 Pisan:

Stackars Dio, hoppas han mår bättre snart. Förstår mycket väl att du var slut innan ni ens fick träffa veterinären. Ja du, det undrar jag med, hur mycket knas har man inte gjort som man inte ens märkt... Här händer knasigheter varje dag :-D Kramis! ♥

Svar: Tack 🥰 Jag fick puss av Dio direkt när jag droppat kortisondroppar i örat idag så det var nog skönt 😊
Kanske lika bra man inte vet 😉 Kram fina du 😘
Nilla

2 åsa:

Hujedamej och ta det lugnt, även om det är lättare sagt än gjort.
Lill tofflans öron verkar inte så himla roliga... kan Du klippa lite i allt lurv så det blir bättre ventilation?
kram

Svar: Jag försöker :-p Tyvärr är pälsen nere i hörselgången och dit når jag inte. Får kanske sätta upp öronen i tofsen 😂 Kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen