Hopplöst fall

Jag har tidigare trott att man ska bli klokare med stigande ålder men den där klokheten lyser med sin frånvaro 😉

Idag ska vi äta soppa till middag. Jag gjorde den för några dagar sedan så den behöver bara värmas och maken tyckte det var bra med ett enkelt middagsalternativ för mig idag då jag är rätt slut nu för tiden.

Men så tänkte jag att det skulle ju vara gott med lite hembakade tunnbröd till. Det är ju ändå ganska lätt att baka. Bara det att det som var lätt innan ME inte är lätt längre.

Jag lyckades få ihop glutenfria tunnbröd och dessutom tappa temuggen så den gick sönder. Troligtvis för att mina händer och armar tog helt slut av att baka.

Nu hade jag behövt den där klokheten som sade åt mig att sätta ner det feta arslet i soffan och inte göra något mer idag. Men min hjärna sade istället: varför inte passa på att baka lite hundkex när du ändå har ångan uppe 😂

Japp så det blev lite hundkex med till hundarnas stora glädje. Nu tittar jag på diskbänken som ser ut som en krigszon. Just det man ska ju orka diska också 🙈

Och så ser jag högen med räkningar på bordet. De som egentligen var dagens uppgift att lägga in för betalning ligger fortfarande orörda. Ja men vilket år som helst fungerar nog hjärnan igen 😉

Hur kan ens hjärnan få punka av att man bakar?




Kommentarer:

1 Pisan:

Man lär sig aldrig, så är det bara.... Det är nog för att man VILL så in i bänken vara som man var förr, innan man blev sjuk.
Ha en fin tisdag, och baka inget mer nu :-D Kramis! ♥

Svar: Så är det ju. Lovar att inte baka idag 😊 Tack detsamma och kramar 🥰
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen