Det där med lagom

Igår hade jag en bokad tid till Bella hos veterinären eftersom vi upplever att hon nog har lite ont i sin rygg ibland på kvällarna. Mest för att vi tycker att hon blir lite grinig och rör sig lite stelt.

I alla fall så började jag dagen med ett stopp i handfatet. Jag kunde ju såklart lämnat det till maken men vad tusan jag måste ju försöka själv så i med bikarbonat och ättika och sedan två fulla kannor kokt vatten. Det släppte något men blev inte helt bra men jag nöjde mig så länge.

Sedan iväg till veterinären som tog två timmar eftersom det skulle ges lugnande och röntgas.

Sedan hem med en helt groggy och pipig hund. Hon låg helt utslagen i soffan. Men lite senare när hon faktiskt ville ut såg jag att hon nog läckt kiss när hon var helt utslagen så in med filt och sofföverdrag i tvätten. Fy vad man blir genomsvettig av att slåss med sofföverdrag 🤪

Så när maken kommer hem från jobbet så är jag som en trasa men vad gör man när saker liksom ramlar över en?

Nu måste jag lösa hur jag ska promenera med alla hundar på dagarna. Tar jag Bella i vagn och de andra går bredvid behöver jag ju bara gå en runda men det är rätt tufft för armarna att putta vagn på grusvägar men att först gå en kortispromenad med Bella och sedan en länge med de andra två gör ju slut på energin med.

Och i minst 28 dagar ska Bella bara gå korta kissrundor. Hon som är först vid dörren när vi säger gå ut med koppel 🤪

Kommentarer:

1 åsa:

Himla mycket på en gång, ketchupeffekt kallas det väl 😅
Vet ju hur Du läste problemet och tänker att Du lär vara slut i armarna när det blir kväll
Jag hoppas Bella krya på sig snabbt 🤗
Att kommentera här i blogg.se är spännande, jag ser nämligen inte vad jag skriver 🫠
Trevlig helg och kram

Svar: Ja den där jäkla ketchupen 😉 Tack, hoppas verkligen att hon blir bättre fort 💓 Men åh så spännande 🤪 Tack detsamma och kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen