Full rulle

Idag är en sådan där dag då man inte vill stiga ur sängen för det regnar typ på tvären och blåser så man får hålla i sig 🤪

Det går lite trögt med blogginläggen här men det är för att jag har fullt ös här hemma och försöker att vila när jag får chansen. 

Valpen sover faktiskt hela nätter nu men vaknar gärna till när husse stiger upp vid 5.30 så vi jobbar på att somna om utan att behöva ut och kissa. Om husse vaknar innan sin klockradio sover Valpen till typ 9 så jag har ett gäng sömntutor här 😂

Valpen har dock väldigt mycket vilja och är envisare än envisast 😂 Som idag när jag borstade tjejerna, då gick han och hämtade husses skor i skostället. Jag tog skorna och flyttade valp, då började han gnaga på en list. Flyttade valp igen, då gick han på en sladd så flyttade valp igen och då började han gnaga på en byrå så allt tar ju liksom lite längre tid 🤪

Dessutom är det mycket en valp behöver lära sig, typ inte sno syrrornas mat. De säger till honom om han är för jobbig när han hänger I deras öron men inte när han dyker ner i deras matskålar så då måste ju jag vara lite polis 😂 Men allt som att inte bita på borsten när man borstar pälsen eller tänderna och att sitta still när matte klipper klor osv. Kloklippningen går faktiskt över förväntan för annars gillar han inget som tvingar honom att vara still 🤪

Igår var jag och valpen på ringträning vilket var jättekul men väldigt jobbigt för mig. Dels så stod och gick man i 90 minuter och så fanns det några riktigt skälliga hundar med men Dio skötte sig jättefint och fick massa beröm. Är ju lite kul att testa honom i lite olika miljöer men än så länge var han rätt obrydd över andra människor och hundar och det var ju några mattar som blev lite kära i valpen så en hel del gos från nya människor 😂

Och idag när jag gick ner till frysen i källaren stod den och pep. Den håller inte kylan längre. Vi har ju misstänkt att den håller på och ge sig men nu måste vi ju leta frys. Suck vad tråkigt 🤪

Men annars är det lugnt 😉

Kommentarer:

1 åsa :

Men fy frysar (och annat sånt) ska ju bara tuffa på och funka…
Jag tror ju det är bra att låta en cal få uppleva allt och lite till 😜 om jag jämför Frost som typ aldrig var hemifrån och är rädd för mycket och Teddy som hade turen att jag mådde så mycket bättre då… Teddy är ju en tuff och cool hund som gärna hänger med och är helt obrydd.
Så Du gör absolut rätt när Du miljötränar Dio.
Att lille Tofflan är urgullig det är ju dagens sanning 🥰
Kram


Svar: Ja frysar och annat ska bara tuffa på men gör ju sällan det 🤪
Har ju försökt miljöträna alla tre men tror ändå att mycket sitter i personligheten med även om miljöträning såklart är jätteviktig kan man ju inte rå så mycket på vilken personlighet de föds med.
Stella var ju mycket hos veterinären och fysioterapeut när hon var valp men hon ogillar skarpt alla okända människor och hennes gillande får man förtjäna 😂 Kram
Nilla

2 åsa :

Stava till valp kan jag tydligen inte 😜

Svar: 😂
Nilla

3 Pisan:

Vilken liten buse han är valpen, men hemskt söt ♥ Ha en finfin helg, det ska ju bli soligt och gott. Skönt efter gårdagens busväder. Kramis! ♥

Svar: Tack detsamma 🥰 Kramis 😘
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen