En sak att pricka av

Igår var jag med Stella på tandkontroll. Så en sak att pricka av på min to do lista 😁

Än så länge ser hennes tänder bra ut. Lite, lite tandsten men inget som behöver åtgärdas just nu. Så tillbaka om ett halvår och göra ny koll. Så himla skönt med en veterinär som förstod min oro eftersom Bella fått dra tänder. Känns ju så himla tråkigt även om det inte märks på henne. Hon tuggar lika bra som förut 😊

Jag har sjukt ont i nacken och axlar nu men tror att det är vädret som ställer till det. Men lyfta armar och göra sånt som att sätta på deo är just nu utmanande rörelser 🤪

Jag var iväg till grannkommunen för att miljöträna hundarna och på väg hem sjönk temperaturen från 10 grader till 2 på ett ögonblick. Och jag hann köra genom hagel, snö och störtskurar så kanske inte konstigt att kroppen protesterar 😂

Passar på att önska er en skön helg.

Kommentarer:

1 Pisan:

Nej, verkligen inte konstigt att kroppen protesterar. Hoppas du har en fin lördag vännen. Kramisar! ♥

Svar: Tack detsamma finaste 🥰 Kramisar
Nilla

2 åsa:

Ovädrens tid 🥺 inte kul.
Skönt tänderna såg okey ut och att Ni slapp åtgärda dem... Är Bella å Stella ”släkt” på något vis? Tänker ifall dåliga tänder hör ihop med raden 🤔
Sköt om dig ❤️
Kram

Svar: Bellas pappa är Stellas morfar om jag kommer ihåg rätt. Små hundraser har ju väldigt ofta problem med tänderna. Enligt veterinären beror det på att det är trängre i deras munnar och att de inte tuggar lika hårt. Tack detsamma. Kram ❤
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen