Ny höjning

Idag var det återbesök med Bellis hos veterinären för att kolla så att det läker som det ska. Är tydligen inte helt ovanligt att stygn lossnar och/eller infektioner i såren men vi har klarat oss. Peppar, peppar.  Så nu hoppas vi kunna hålla oss borta från veterinären tills det är dags för årliga besöket 😁

När jag kom hem och tog ut båda tjejerna på promenad så ringde min läkare. Sköldkörtelproverna är inte katastrofala men det finns utrymme för att höja dosen av levaxin.

Han frågade hur jag mådde och jag försökte lite snabbt säga att jag känner mig överkörd och att hela jag är svullen. Och läkaren bara, då tycker jag att vi höjer dosen och så lämnar du nytt prov om sex veckor. Alltså helt underbart med en läkare som lyssnar på mig och inte bara stirrar sig blind på provsvaren.

Eftersom jag känt mig så oerhört sliten sedan ett bra tag så har det väl blivit lite mycket Pepsi max och kanske lite för mycket snabba kolhydrater men nu har jag sedan i måndags bestämt att det ska vara nyttiga grejer som stoppas i truten. Nu tror jag ju inte att Pepsin och pasta är det som ställt till det men känner att jag behöver hjälpa kroppen att komma tillbaks till en anständig nivå av energi.

Kroppen är nu så svullen att jag inte kan ha mina ringar, strumpor gör djupa gropar i benen och alla skor känns för trånga och benen känns som två telefonstolpar. Sedan är det ju svårt att skilja symptom från sköldkörteln och vad som kan vara ME-symptom 🤪

Kommentarer:

1 åsa:

Halleluja 🥳 en läkare som lyssnade!!!!
Skönt det gick bra för Bella ❤️
Kram

Svar: Ja helt galet att man blir chockad när en läkare lyssnar 🤪 och ja väldigt skönt med Bella ❤ Kram
Nilla

2 Pisan:

Vad bra att han lyssnade på vad du sade, som du säger så stirrar de sig ju blinda på labsvaren för det mesta. Vad jobbigt att vara så svullen, det känns ju som att skinnet skall spricka. Hoppas dosökningen hjälper. Kramis! ♥♥♥

Svar: Tack, kramis 🥰
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen