Mer allergier

I förrgår stoppade jag lite passionsfrukt i min smoothie tillsammans med blåbär och på natten så kliade det så jag trodde jag skulle bli helt galen. Igår när jag vaknade såg jag ut som en prickigkorv 🤪

Så jag antar att jag just nu inte tål passionsfrukt heller. Är vanligt med korsreaktion på passionsfrukt om man är allergisk mot björk. Snart kan jag nog bara äta banan som frukt.

Lite opraktiskt när man är vegetarian att bli allergisk mot massa frukt och grönt och tåla sådant jag inte tycker om som kött 😂




Kommentarer:

1 åsa:

Jo men yes känner tyvärr igen det... en anledning till att jag äter kött ;-) kram

Svar: Ha ha, tycker absolut inte om kött 🤪 Kram
Nilla

2 åsa:

Jag gillar inte mina födoämnesallergi 🥲
Och med tanke på allergi så skulle jag nästan svälta ihjäl 😅 eller jo ifall jag ska vara ärlig så blir det nog döden döden 🤪
Kram

Svar: Nä inte kul med födoämnesallergier. Allrahelst om det blir många ❤ Kram
Nilla

3 Pisan:

Verkligen opraktiskt, och onödigt. Du är ju så begränsad i vad du kan äta som det är redan :-( Hoppas du har en fin onsdag i solskenet. Kramis! ♥

Svar: Ja väldigt onödigt 😂 Tack detsamma finaste du 🥰 Kramis
Nilla

4 åsa:

Hur står det till med Dig idag? Har Du återhämtat Dig? Allergier är nog djävulens påfund 🤡
Igår när jag dejtade läkaren sa han att troligtvis skulle fler insjukna i ME efter covid19, lite ”skämtsamt” men på allvar sa han att fördelen var väl att det bli vanligare och skulle inte längre ses som en ”hitte på diagnos” 🥼medvetenheten inom vården och kanske även forskning skulle troligtvis öka.
Men som han sa det är ingen sjukdom som någon har gjort sig förtjänt av och helst skulle han vilja att det fanns botemedel, helst i förgår 😜 nu kan han i princip bara försöka underlätta å hjälpa mig att få ett drägligt liv.
Så ovanligt med engagemang och empati när det gäller sjukvården.

Kram

Svar: Tack, jag har återhämtat mig men känns som att minsta lilla triggar allergierna just nu. Helt underbart att du har en så förstående läkare sedan så kan ju inte bra läkare trolla så man blir frisk. Kram
Nilla

5 Anna:

Äter du antihistaminer dagligen? Har själv många födoämnes allergier och får lite lindring av antihistaminer som jag tar dagligen, men otroligt jobbigt är det och nu ännu värre under pollen säsongen Anna

Svar: Hej, ja jag äter antihistamin varje dag. Ja det blir ju värre när pollensäsongen är igång. Inte kul alls.
Nilla

6 Anonym:

Läst tidigare i din blogg att brsvärats av hög puls och hjärtklappning, ökar det när du tar antihistaminner? Tyvärr få jag det som biverkning av mina antihistaminer, har det annars av min ME men det ökar av antihistaminerna. Pest eller kolera att välja på när man behöver medicin.Hoppas dina besvär lungnar sig lite Anna

Svar: Jag vet faktiskt inte om antihistaminerna också bidrar till hjärtklappningen. Måste ta dem året runt så har inte så mycket att jämföra med. Svårt när man måste ta mediciner och får biverkningar ❤
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen