Det här med ljud

Idag är det städdag i vårt område vilket betyder att massa snubbar springer omkring med röjsågar i flera timmar.

Jag försökte stänga in mig i huset men med över 30 grader och åskvärme blev det olidligt så fick öppna igen.

Tänkte att jag tar på mig mina lurar och stänger ute oljuden men då började det åska. Visserligen lite på håll men då Bella blir nervös vid åska sedan blixten slog ner i sjön när vi gick förbi den behöver jag avleda henne när jag hör att åskan är på g så av med lurarna igen och nu sitter jag här som en urvriden trasa bara för att det varit massa oljud omkring mig 🤪

Hade det inte varit så varmt hade jag tagit hundarna med mig och åkt iväg någonstans men nu får jag ju hjälpa dem att inte bli överhettade.

Kommentarer:

1 åsa:

Inte kul 🙁 även om städdag är typ positivt 😜 men inte när Du blir plågad… ljud är förskräckligt 😣
Jag hoppas det blir bättre framåt kvällen.
Kram

Svar: Jo städdag är ju bra då det blir fint där man bor 😊 Kram
Nilla

2 Pisan:

Att oljud kan ställa till det så. Här har vi ett bygge som fört sånt himla oväsen ett tag, just nu är det lite lugnare. Men jag blir sååå hjärntrött av att det väsnas hela tiden. Och är det dessutom 30 grader varmt så förstår jag att du blir totalt slut. Jag hörde åskan på håll igår bara, den kom aldrig hit. Men det regnade nåt så in i bänken ett tag. Ha en fin måndag vännen! Kramisar! ♥

Svar: Ja det är galet att ljud kan få hela kroppen att gå i baklås. Ja regnade gjorde det här med igår 🤪 Tack detsamma. Kramis 🥰
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen